Srijeda, 14 svibnja, 2025
spot_img
Više

    Najnovije objave

    Besplatan Krčki most

    Konačno, nakon 30 godina kašnjenja, ukinuta je mostarina za Krčki most. Ukidanje mostarine na mostu Kopno – otok Krk završni je čin četrdesetogodišnjeg društvenog dogovora po kojemu je naplata mostarine trebala biti ukinuta u trenutku isplate kreditnog zaduženja.

    Most je otplaćen još 1990. ali se mostarina nastavila naplaćivati za sve fizičke i pravne osobe koje nemaju prebivalište ili sjedište na otoku.Sada konačno dolazi do ispunjenja pravne obaveze, pa je to još jedan značajan korak prema pravnoj državi.

    Ukidanje mostarine poticaj turističkim dolascima

    Što se tiče učinaka ukidanja mostarine, treba reći da su svi dobavljači, izvođači radova, autobuseri koji su s kopna dolazili na otok imali povećane troškove transporta. Ti su troškovi, osobito za teretna vozila i autobuse prilično veliki. Osobito kod učestalih prelazaka.

    Za turistički promet otoka Krka ukidanje mostarine dolazi upravo u trenutku velikog pada turističkog prometa uzrokovanog korona pandemijom. Izravna posljedica ove korona krize bit će velika i teška globalna recesija. U takvoj situaciji potencijalno turističko tržište značajno se sužava. Dolasci vikendom i praznicima s bližih emitivnih odredišta bit će nam sve važniji.

    Pored individualnih domaćih turista , za ekonomiju otoka Krka značajni su dolasci turista i vlasnika kuća i stanova za odmor iz Slovenije, Austrije, Njemačke, Mađarske, Češke, Slovačke, Poljske, Italije.

    U periodu van glavne turističke sezone dolasci autobusnih grupa iz navedenih zemalja ključni su za isplativost poslovanja hotelskih kuća a jednodnevni izleti školskih ekskurzija, umirovljenika, studijskih grupa također doprinose povećanju potrošnje u ugostiteljstvu, trgovini a osobito doprinose posjećenosti muzeja, akvarija, spilje Biserujka…Dovoljno je spomenuti značaj autobusnih grupa za vrbničke vinare.

    Loša prometna rješenja uzrokuju zastoje

    Mostarina sama po sebi ne utječe na povećanje ili smanjenje prometnih zastoja, dapače, bez naplatnih kućica protočnost prema otoku bit će veća. Ono što uzrokuje prometne zastoje su neodgovarajuća prometna rješenja na prometnom pravcu čvor Šmrika – trajektno pristanište Valbiska.

    Na tom potezu imamo križanje prometa u kružnom toku Šmrika koje je trebalo izbjeći, zatim semaforima regulirano križanje za zračnu luku “Rijeka”, tu je i križanje “Šepić” koje je također neodgovarajuće riješeno, zatim križanje Bajčić-Poljica i križanja Vela ravnica i Škrpčići-Pinezići.

    Pored tih “uskih grla”nemamo alternativnog prometnog pravca na relaciji Omišalj – Malinska. Općenito imamo loše signalizirane i uređene alternativne pravce Omišalj – Čižići-Dobrinj-Šilo – Vrbnik – Punat-Baška, Malinska – Kremenići – Barušići- Šepić – Valbiska.

    Sve to moglo i trebalo je riješiti u proteklih trideset godina iz dijela mostarine, tada bi naplata imala smisla. Primjer je Istarski ipsilon gdje se također naplaćuje već otplaćeni tunel Učka ali se kontinuirano gradi puni profil autoceste od Učke do Pule i Umaga.

    Vrijedna Bodulija

    Današnja svečanost na Krčkom mostu povodom ukidanja mostarine i potpisivanja ugovora o sanaciji mosta vrijedan 44,6 milijuna kuna uz najavu daljnjeg ulaganja u otočnu prometnu infrastrukturu obećava novi pristup najturističkijem hrvatskom otoku. Treba podsjetiti da otok Krk ostvaruje 5-7% ukupnog turističkog prometa Republike Hrvatske, a ima samo 0,5% stanovništva.

    Latest Posts

    Ne propustite

    Newsletter

    Ostanite u kontaktu i primajte najnovije savjete!