Srijeda, 28 srpnja, 2021

Budućnost turizma

Održivi turizam, doživljajni turizam Najavljivani, novi globalni trendovi u turističkim putovanjima već se nameću kao sve učestalija pojava. Ekološki svjesni putnici već zauzimaju 1/3 svih globalnih...
Više

    Najnovije objave

    “Covid putovnica”

    EU digitalna COVID potvrda Još u predsezoni na online radionicama govorili smo o planu uvođenja tako zvanih „covid putovnica“ kojima bi se pojednostavilo putovanje među...

    Ruralni razvoj i turizam

    Što je to ruralni prostor ? Nema jasne zemljopisne podjele područja niti popisa/definicije ruralnog stanovništva. Univerzalna obilježja ruralnog područja (prema Ashley i Maxwell, 2001.) su: •...

    Održivi turizam

    Definicija i principi održivog razvoja turizma Koncept održivog razvoja se u znanstvenoj i stručnoj literaturi pojavljuje osamdesetih godina 20. stoljeća kada se, prema definiciji Svjetskog...

    Budućnost turizma

    Održivi turizam, doživljajni turizam Najavljivani, novi globalni trendovi u turističkim putovanjima već se nameću kao sve učestalija pojava. Ekološki svjesni putnici već zauzimaju 1/3 svih globalnih...

    DANTES anketa domaćina obiteljskog smještaja

    U nedavno objavljenim rezultatima ankete koju smo proveli zajedno s vama, dragi čitatelji, došli smo do mnoštva zanimljivih informacija. Nastojat ćemo ih prokomentirati redom u narednim tjednima. Jedan od zanimljivijih podataka je onaj o padu fizičkog prometa u odnosu na lanjsku 2019. godinu.

    Fizički promet

    Čak 36% domaćina je izjavilo da su imali promet manji za 50 i više posto. Jedna trećina domaćina, njih 30,2% su imali pad prometa između 20 i 25%, što spada u iznimno dobre rezultate. Gotovo jedna četvrtina domaćina, njih 22,9 % je rezultate poslovanja ocijenilo katastrofalnim s padom od 60 i više %. Samo 8,7% domaćina je imalo rezultate kao prošle godine a njih 2,2% se može pohvaliti većim prometom od prošle godine.

    Cijene

    Što se cijena tiče, one su bile glavni marketinški alat. Taj alat nije uvijek donosio željeni rezultat. U svakome slučaju sniženje cijena je izgledalo ovako:
    Samo 28,2% domaćina je zadržalo iste cijene kao i prošle godine. 1,9% domaćina tvrdi da su imali čak i više cijene nego 2019. 22,9% domaćine je snizilo cijene za 20%, 19.9% njih su spustili cijene za 10%. 13,6% domaćina je snizilo cijene za 30%. Najmanje je bilo onih koji su znatno snizili prošlogodišnje cijene: 7,4% domaćina se odlučilo na 40% sniženja a 6,2% njih na 50 i više % sniženja.

    Kada se usporede ove dvije informacije, ona o postotnom padu prometa i ova o postotnom sniženju cijena, vidljiv je veći pad prosječnog prihoda od pada prosječnog fizičkog prometa. Razlika je negdje u 10 postotnih poena. Prosječno ostvarenje fizičkog prometa je oko 60% a prihoda oko 50% od 2019. godine.

    Rezultati turističke sezone

    U svakom slučaju prosječni su rezultati bolji od očekivanja ali i potvrđuju potrebu za 50%tnim smanjenjem svih davanja. Oni koji su ispodprosječni trebali bi imati mogućnost dobivanja dodatnih olakšica. Naravno da s ovakvim rezultatima nitko ne može biti zadovoljan u kontekstu rezultata 2019. i očekivanja od 2020. do konca prvog kvartala ove godine. Međutim imajući u obzir procjene o prosječno 70% pada fizičkog prometa i 80% pada financijskog prometa, kako smo procjenjivali u travnju, ovi rezultati su dobri.

    Latest Posts

    “Covid putovnica”

    EU digitalna COVID potvrda Još u predsezoni na online radionicama govorili smo o planu uvođenja tako zvanih „covid putovnica“ kojima bi se pojednostavilo putovanje među...

    Ruralni razvoj i turizam

    Što je to ruralni prostor ? Nema jasne zemljopisne podjele područja niti popisa/definicije ruralnog stanovništva. Univerzalna obilježja ruralnog područja (prema Ashley i Maxwell, 2001.) su: •...

    Održivi turizam

    Definicija i principi održivog razvoja turizma Koncept održivog razvoja se u znanstvenoj i stručnoj literaturi pojavljuje osamdesetih godina 20. stoljeća kada se, prema definiciji Svjetskog...

    Budućnost turizma

    Održivi turizam, doživljajni turizam Najavljivani, novi globalni trendovi u turističkim putovanjima već se nameću kao sve učestalija pojava. Ekološki svjesni putnici već zauzimaju 1/3 svih globalnih...

    Ne propustite

    Ruralni razvoj i turizam

    Što je to ruralni prostor ? Nema jasne zemljopisne podjele područja niti popisa/definicije ruralnog stanovništva. Univerzalna obilježja ruralnog područja (prema Ashley i Maxwell, 2001.) su: •...

    Održivi turizam

    Definicija i principi održivog razvoja turizma Koncept održivog razvoja se u znanstvenoj i stručnoj literaturi pojavljuje osamdesetih godina 20. stoljeća kada se, prema definiciji Svjetskog...

    Budućnost turizma

    Održivi turizam, doživljajni turizam Najavljivani, novi globalni trendovi u turističkim putovanjima već se nameću kao sve učestalija pojava. Ekološki svjesni putnici već zauzimaju 1/3 svih globalnih...

    Smanjene turistička pristojba i članarina za 2021.

    Pravilnik o oslobađanju od plaćanja turističke pristojbe u 2021. godini stupio na snagu Sukladno najavama ministrice Brnjac, Ministarstvo turizma i sporta je provelo postupak donošenja...

    Turizam u eri poslije Covida

    Najteže je imati pa nemati.Tu spoznaju otkrivamo svakim danom sve više. Turistički promet se oporavlja sporo, dapače, turizam stoji pred velikom izazovima u post...

    Newsletter

    Ostanite u kontaktu i primajte najnovije savjete!