Što kad se gost razboli u smještaju?
Prema naputku Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo protokol postupanja kod prijave gosta da ima simptome bolesti je sljedeći:
1. Provjerite na mrežnim stranicama općina, gradova i županije i njihovim turističkim zajednicama kontakt podatke i radno vrijeme nadležnih liječničkih ordinacija koje skrbe o turistima.
2. Ako se gost razboli, on će telefonski o simptomima obavijestiti vas, vi ćete nazvati broj telefona dežurnog liječnika ordinacije koja skrbi o turistima.
3. Zamolite gosta da ostane u smještaju sa zatvorenim vratima, dostavite mu masku za lice, i papirnate maramice u dovoljnim količinama.
4. Liječnik dolazi u kućnu posjetu ili organizira prijevoz bolesne osobe do ordinacije.
5. Nakon obavljenog pregleda liječnik obavještava nadležnog epidemiologa.
6. Liječnik uzima briseve od suspektnog pacijenta i njegove pratnje i vraća ih u smještaj u izolaciju do prispijeća rezultata testiranja.
7. Vlasnici i zaposlenici smještajnog objekta ne ulaze u smještaj u kojemu su izolirani gosti, gosti moraju sami održavati čistoću smještaja sredstvima koja će mu domaćin staviti na raspolaganje.
8. Domaćin u dogovoru s izoliranim gostima dogovara dostavu hrane do pred vrata smještaja.
9. Gosti koji su dio iste grupe ili iste obitelji s oboljelim također moraju ostati u izolirani u svome smještaju.
10. Ako se utvrdi da gost nije inficiran Covid 19 virusom, određuje mu se terapija za njegovo stanje, samoizolacija se ukida te se gost i njegovi bliski kontakti mogu slobodno kretati po objektu.
11. Ako se potvrdi zaraza Covid 19 virusom, i zdravstveno stanje pacijenta zahtjeva hospitalizaciju, on će biti transportiran u zdravstvenu ustanovu sukladno uputi liječnika ovisno o težini bolesti korištenjem osobnog vozila, organiziranim transportom ili sanitetskim prijevozom. U slučaju nagle pojave teških simptoma poziva se hitna medicinska služba.
12. Domaćim gostima kod kojih je potvrđena bolest Covid 19 s blagim simptomima ili koji nemaju simptome, preporučuje se izolacija u vlastitom domu korištenjem vlastitog prijevoza.
13. Strani gost s potvrđenom Covid 19 bolešću čije zdravstveno stanje ne zahtijeva hospitalizaciju i domaći gost s potvrđenom Covid 19 infekcijom koji nema uvjeta za izolaciju kod kuće trebaju se smjestiti u organizirani smještaj za izolaciju u zajednici . Takav smještaj je dužna osigurati jedinica lokalne samouprave i u naprijed ga pripremiti. Isto vrijedi i za goste u bliskom kontaktu s oboljelim a kojima je potrebna samoizolacija / karantena. O njima dalje skrbi nadležni liječnik za smještajni objekt u konzultaciji s nadležnim epidemiologom.
14. Strani gosti kojima je potvrđena Covid 19 bolest i njegovi bliski kontakti mogu se prije isteka izolacije / karantene vratiti u svoje države nakon konzultacije s javnozdravstvenim vlastima njihove zemlje porijekla putem IHR sustava (međunarodni zdravstveni propisi) i dogovora o načinu i financiranju njihova transporta u matične zemlje.
Poveznice na web stranice s ažurnim podacima vezanima uz „kovid poslovanje“:
• https://www.koronavirus.hr/
• https://civilna-zastita.gov.hr/vijesti/8
• http://www.mvep.hr/hr/konzularne-informacije/informacije-o-putovanjima/upozorenja/
• https://mup.gov.hr/uzg-covid/english/286212
• https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/situation-updates/weekly-maps-coordinated-restriction-free-movement
www.dantes.com.hr