U organizaciji Turističke zajednice grada Crikvenice tijekom ožujka održavaju se redovite edukacije iznajmljivača po odabranim temama.
Dantes tim je imao priliku po prvi puta predstaviti temu o marketinškom udruživanju iznajmljivača s posebnim osvrtom na digitalni marketing.
Teme su predstavili Nedo Pinezić, savjetnik za upravljanje destinacijom i David Peranić stručnjak za digitalni marketing. Povod za razradu ove teme bio je veliki interes iznajmljivača iskazan kroz rezultate Dantes ankete. Anketa je provedena u suradnji s turističkim zajednicama u jesen prošle godine a rezultati su objavljeni na web stranici www.dantes.com.hr .
Iznajmljivači su zainteresirani za udruživanje jer shvaćaju da razjedinjeni gube na vidljivosti, značaju utjecaju ali i da imaju veće troškove. Posebno su se u anketi osvrtali na visoke troškove posredništva kod OTA platformi koji nadvisuju 20% iznosa računa za uslugu.
Prije nešto manje od godinu dana čelnici Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice, bili su najavili osnivanje hrvatskog portala za rezervacije smještaja koji neće imati veću proviziju od 5%. Te se najave nisu ostvarile pa se traže novi načini za smanjenje troškova plasmana ali i za učinkovitijim upravljanjem svim marketinškim operacijama.
Ovdje se posebno naglašava mogućnost izazivanja potražnje proaktivnim djelovanjem (a koje se ne odnosi samo na spuštanje cijene), što nije slučaj kod posredničkih OTA platformi.
Digitalni marketing danas nešto je sasvim drugo od digitalnog marketinga prije pet, deset i više godina. To je svima pristupačan marketinški alat ali koji ima svoja pravila i veliki raspon mogućnosti. Za svaku „stepenicu više“ u angažiranju tih mogućnosti cijena se značajno povisuje. To je jedan od glavnih razloga zbog kojih mikropoduzetnici ne mogu samostalno financirati digitalni marketing u punom obimu djelovanja.
Međutim na primjeru udruživanja većeg broja iznajmljivača (60 i više) vidi se koji se potencijal oslobađa. S prosječnih 6 postelja 60 iznajmljivača udruženih u marketinšku zadrugu postaju „hotel“ od 360 postelja. Kroz popunjenost od 90 dana po prosječnoj cijeni noćenja od 25 eura moguće je ostvariti 810.000 eura prihoda. Pri tome je potencijal za ulaganje u marketing, koji bi iznosio manje od 20%, velik.
Udruživanjem većeg broja iznajmljivača financijski potencijal za vlastiti marketing raste a smanjuju se i troškovi kod nabave raznih potrošnih sredstava, posteljine opreme…kroz skupnu nabavu.
Ovo je tek početak rasprave na temu udruživanja iznajmljivača po poslovnom modelu. Veselimo se novim prilikama 😊