Srijeda, 14 svibnja, 2025
spot_img
Više

    Najnovije objave

    Turistička korona – sezona 2020

    Ova godina i glavna sezona turističkih putovanja mijenjaju iz temelja dosadašnje trendove.

    Prema podacima e visitora u lipnju je svoj odmor u Hrvatskoj provelo 892 tisuće turista. Ostvareno je 4,8 milijuna noćenja. To je rezultat na razini 32 posto ostvarenja iz 2019. godine.

    U prvih 6 mjeseci ove godine domaći su turisti ostvarili 31 % ukupnih noćenja, što do sada nije zabilježeno u ukupnoj povijesti hrvatskog turizma. Od 69% stranih ostvarenja najviše su prometa ostvarili Slovenci (26%), slijede Nijemci (25%), Austrijanci (9%) turisti iz BiH i Česi (7%).

    Što se tiče vrsta smještaja, najveći promet je ostvaren u komercijalnim objektima (73%), što će reći da je 24% prometa ostvareno u „vikendicama“ i još 3% u nautičkom charteru. U komercijalnim objektima se najveći promet bilježi u domaćinstvima (30%). Slijede hoteli (20%) i kampovi (16%).

    12% noćenja ostvareno je na kontinentu a Zagreb je ujedno i najposjećenije turističko odredište, ispred Rovinja, Vira, Medulina i Poreča.
    25% svih noćenja ostvareno je u Istri, slijedi Kvarner s 21%, Zadarska županija s 15% i Splitsko – dalmatinska s 13% djela u ukupnim noćenjima.

    U lipnju je intenziviran turistički promet, domaći su turisti na prvome mjestu s 20% udjela a slijede Nijemci u stranim ostvarenjima imaju udjel od 25%., Slovenci 29%, Austrijanci 10%, Česi 9%. U lipnju je postotak ostvarenih noćenja u domaćinstvima povećan na 32%, kampovi su s 25% udjela nadjačali hotele čiji je udio pao na 11%. U lipnju je Istra s 30% udjela i dalje prva po ostvarenim noćenjima. Slijedi Kvarner s 24% udjela, zatim Zadarska županija sa 18%. Vodeća turistička odredišta po broju noćenja su Rovinj, Vir, Medulin, Mali Lošinj i Umag.

    U srpnju su pokrenuti i avioletovi pa se očekuje porast broja dolazaka i noćenja u južnim jadranskim županijama. Za sada će hrvatska obala biti povezana letovima s Njemačkom, Beneluxom, francuskom, Velikom Britanijom, Poljskom i Češkom.
    Da nam je netko prošle godine prikazao ovakve podatke, shvatili bismo ih kao potpuni krah hrvatskog turizma. U novim okolnostima ove informacije imaju sasvim drugo značenja. Bude nam optimizam i nadu u preživljavanje.

    Iz navedenih podataka moguće je iščitati nove trendove i smjerove marketinških aktivnosti. Digitalni alati su nam dostupni, trebamo ih ciljano koristiti.

    Latest Posts

    Ne propustite

    Newsletter

    Ostanite u kontaktu i primajte najnovije savjete!