Petak, 7 kolovoza, 2020

Novi luksuz kao najviša razina turističke ponude

Luksuzni smještaj – novo značenje Na, sad već legendarnom, ITB kongresu u Berlinu 2017., jedna od najzanimljivijih hotelijerskih ali i uopće ugostiteljskih, domaćinskih, stručnih tema...
Više

    Najnovije objave

    Turistička pristojba i članarina se plaćaju bez obzira na promet

    Muke po pristojbama „Muke po pristojbama“ i dalje traju. Još smo u lipnju objavili kratku analizu povećanja nameta u 2020. godini i popusta koji su...

    Lago di Garda – primjer dobre prakse razvoja turističkih sadržaja

    Ovaj šest godina star tekst još uvijek je aktualan. Iz primjera dobre prakse možemo puno naučiti. Lago di Garda, Provincia di Verona Hrvatsku i Italiju dijeli...

    Cote d’Azur i Provansa – putujemo i učimo

    Cote d'Azur i Provansa u pet dana Jednog ljeta, u samoj samoj špici turističke sezone, kada svi koji drže do sebe imaju potrebe komentirati hrvatski...

    Novi luksuz kao najviša razina turističke ponude

    Luksuzni smještaj – novo značenje Na, sad već legendarnom, ITB kongresu u Berlinu 2017., jedna od najzanimljivijih hotelijerskih ali i uopće ugostiteljskih, domaćinskih, stručnih tema...

    Strateška uloga države u turizmu

    Hrvatski booking portal

    Easytobook, Travel Republic, 9Flats, Bookapart, ApartmentsApart, Atraveo, HouseTrip, Roomorama, StopSleepGo, HomeToGo, RentalHomes, RentByOwner, RentalsCombined, Flat4Day, Wuking, TripVillas, …

    Ovo su samo neki od preko stotinu ozbiljnih pokušaja da se napravi VRS (Vacation Rental Site). Neki od njih su preuzeti od strane direktnih konkurenata (okrupnjivanje), neki još uvijek rade, ali većina ih je propala i nikad nije otplatila početnu investiciju, koja se često mjerila u milijunima.

    Prije 10 godina je ovo tržište bilo disperzirano i bilo je prostora za „nove igrače“. Danas je situacija sasvim drugačija: na globalnoj razini prepoznajem Priceline grupaciju (Booking.com, Agoda, Kayak,…), Airbnb, Expedia grupu (Expedia, HomeAway, Hotels.com, VRBO, Trivago, …). Atraveo se „sklonio“ unutar TUI grupacije. Sve tu to firme koje barataju milijardama i imaju nekoliko tisuća zaposlenika.

    Želite im konkurirati na njihovom terenu? Zašto ne otvorite malu lokalnu trgovinu pored Super Konzuma ili Supernove? Ali nije cilj pronaći specijaliziranu nišu koje nema u centru i tom ponudom opstati, cilj je preuzeti veći dio njihovog prometa! Nemoguće? Pa naravno!

    Da sutra putujete u Peru ili Gruziju, bi li instinktivno tražili njihove inačice booking.com-a? Naravno da ne bi!

    Koja je najveća vrijednost svjetskih portala? Prepoznatljivost, pouzdanost, povjerenje, dobre cijene. Smatrate da oni nemaju te vrijednosti? To je vaše mišljenje za koje bi mogao dati puno argumenata, ali to uopće nije bitno. Bitna je percepcija u očima potrošača.

    Igrajte jednu igru sa mnom

    Ja ću napisati nekoliko pojmova koji su se pretraživali u Google tražilici, a vi ćete poredati kako mislite da je tekao proces razmišljanja. Ovo su pretraživanja napravljena u Njemačkoj:

    „gdje u Europi ljetovati“
    „apartman za 4 osobe Novalja cijena“
    „smještaj na otoku Pagu“
    „apartman blizu mora Novalja“
    „najljepša mjesta za ljetovanje u Hrvatskoj za obitelj“
    „najbolji otok za ljetovanje u Hrvatskoj“
    „Ljetovanje 2020 Hrvatska ili Španjolska“

    Što mislite, kako je tekao proces razmišljanja i kako su kronološki tekle pretrage? AIDA model se sastoji od: Awareness (svijest), Interest (interes), Desire (želja), Action (kupovina/rezervacija). Ovaj proces se još zove customer journey.
    Možete li poredati gornje pretrage po fazama?

    Što turistička zajednica može napraviti?

    Zašto je pogrešno da se turistička zajednica upliće u booking portal? Jednostavno, to su ljudi koji već imaju namjeru doći u Hrvatsku, u završnoj su fazi odluke i državi je svejedno koga odaberu – bit će turist u lijepoj našoj. Ono gdje država i turistička zajednica treba raditi su prethodne faze, podizanja svijesti o ljepotama i prednostima naše zemlje, te o podizanju interesa.

    Kroz cijeli marketing se isprepleću “push” i “pull” faza. “Pull”, odnosno povlačenje je kad netko iskaže interes, mi ga povlačimo u svoj prodajni kanal i pokušavamo mu prodati. Recimo da je to lakši dio posla. Što kad mi nešto želimo prodati, a nitko to ne traži? Tad se radi “push”, odnosno guranje. Moramo stvoriti svijest i probuditi interes. Taj dio posla ne radi aktivno booking.com, on se uključuje kad prepozna interes.

    Turizam nisu kreveti, turizam nije iznajmljivanje apartmana. Nitko ne dolazi u destinaciju radi apartmana. Ali, kad netko dolazi u destinaciju – negdje mora spavati. Netko će odabrati apartman, netko hotel, ovisno o svojim preferencijama.

    Ako podižemo svijest o destinaciji, podižemo interes za svim subjektima u destinaciji. To je proces koji nije lagan, nije jeftin, nije brz. Njega samostalno ne mogu financirati ni najveće turističke grupacije u državi.

    Interes države je odraditi ovu fazu i privući turiste u državu. Interes države može biti upravljati razvojem turističkih regija, jer Istra i Slavonija nisu na istoj razini turističke prepoznatljivosti. Podizanjem volumena turizma će biti bolje svim turističkim subjektima, ostalo je prostor za tržište.

    Latest Posts

    Turistička pristojba i članarina se plaćaju bez obzira na promet

    Muke po pristojbama „Muke po pristojbama“ i dalje traju. Još smo u lipnju objavili kratku analizu povećanja nameta u 2020. godini i popusta koji su...

    Lago di Garda – primjer dobre prakse razvoja turističkih sadržaja

    Ovaj šest godina star tekst još uvijek je aktualan. Iz primjera dobre prakse možemo puno naučiti. Lago di Garda, Provincia di Verona Hrvatsku i Italiju dijeli...

    Cote d’Azur i Provansa – putujemo i učimo

    Cote d'Azur i Provansa u pet dana Jednog ljeta, u samoj samoj špici turističke sezone, kada svi koji drže do sebe imaju potrebe komentirati hrvatski...

    Novi luksuz kao najviša razina turističke ponude

    Luksuzni smještaj – novo značenje Na, sad već legendarnom, ITB kongresu u Berlinu 2017., jedna od najzanimljivijih hotelijerskih ali i uopće ugostiteljskih, domaćinskih, stručnih tema...

    Ne propustite

    Lago di Garda – primjer dobre prakse razvoja turističkih sadržaja

    Ovaj šest godina star tekst još uvijek je aktualan. Iz primjera dobre prakse možemo puno naučiti. Lago di Garda, Provincia di Verona Hrvatsku i Italiju dijeli...

    Cote d’Azur i Provansa – putujemo i učimo

    Cote d'Azur i Provansa u pet dana Jednog ljeta, u samoj samoj špici turističke sezone, kada svi koji drže do sebe imaju potrebe komentirati hrvatski...

    Novi luksuz kao najviša razina turističke ponude

    Luksuzni smještaj – novo značenje Na, sad već legendarnom, ITB kongresu u Berlinu 2017., jedna od najzanimljivijih hotelijerskih ali i uopće ugostiteljskih, domaćinskih, stručnih tema...

    KAKO ISTOVREMENO ČUVATI CIJENU I DATI POPUST ?

    Jednostavan smještaj za ekonomičnu ponudu Accor grupa je jedna od najvećih hotelskih grupacija na svijetu. Zapošljavaju 300.000 ljudi u 5.000 hotela u 110 zemalja. Imaju...

    TRI OSNOVNE RAZINE KVALITETE

    Tri osnovne razine kvalitete usluge u turizmu Gotovo kod svih proizvoda i usluga osnovno načelo marketinškog pristupa je kreiranje proizvoda za široku populaciju kupaca. To...

    Newsletter

    Ostanite u kontaktu i primajte najnovije savjete!