Obiteljski smještaj angažira cijelu obitelj
Obiteljski smještaj počinje s najmom kauča u dnevnom boravku, a završava s malim, obiteljskim, boutique hotelom i upravo to ovoj vrsti mikropoduzetništva daje pečat održivosti. Obitelj računa na dugoročni povrat ulaganja, bitno im je samozapošljavanje, lojalnost gostiju, prezentacija lokalnog stila života, lokalnih atraktivnosti, lokalne gastronomije. Lokalni su ljudi često skloniji očuvanju prirodnih i kulturnih resursa svjesni činjenice da su upravo ti resursi turistička atraktivnost. To je održivi turizam, turizam koji donosi korist lokalnoj zajednici i pomaže joj da opstane.
Dobro domaćinstvo
Kod obiteljskog smještaja je pored urednosti, čistoće, dobre opremljenosti smještaja, izuzetno važno i dobro domaćinstvo. Moramo biti uslužni a ne nametljivi, ljubazni ali iskreni. U obiteljski smještaj prihvaćamo gosta manirom ugošćavanja najboljeg prijatelja. Potražnja za obiteljskim smještajem raste, a ponuda se prilagođava zahtjevima potražnje.
Kada želimo unaprijediti svoju uslugu dobro je uzeti u obzir primjere dobre prakse iz Hrvatske i drugih zemalja. Ljudi će putovati i birati smještaj prema svojim preferencijama – stvar je u tome da im trebamo ponudom ići u susret, na obostrano zadovoljstvo.
Upravo se događa smjena generacija turista
Baby boomersi (od 1945 do 1960 godišta) su uglavnom gosti velikih hotelskih sustava i cruising brodova, u prosjeku sve manje putuju.
Generacija X (od 1961 do 1980 godišta) je trenutno na vrhuncu po broju putovanja, oni traže manje hotele, kampove s glamping ili mobile home ponudom, kućama za odmor.
Generacija Y (od 1981 do 1995 godišta) zovu ih i milenijalsi, potpuno su neovisni putnici koji kreiraju planove tijekom putovanja. Njih jako zanima doživljaj lokalne kulture i žele osjetiti lokalni ritam života. Biraju neformalan smještaj nižeg cjenovnog razreda, udružuju se da bi iznajmili veliki apartman, kuću za odmor, a borave i u modernim hostelima.
Generacija Z (od 1995 godišta – do danas) oni su još uvijek nepoznanica. Žive digitalnu eru i sve što ne postoji u digitalnom svijetu – ne postoji ni za njih.
Obiteljski smještaj je dodatan prihod, a ne jedini izvor
Svjetski trendovi govore u korist obiteljskog smještaja – čak 40% korisnika Booking.com su osim hotela istovremeno pretraživali i privatni smještaj. Isto tako, često se griješi kada se u obiteljskom smještaju vidi brza i laka zarada. Ako se uzme u obzir vrijednost nekretnine, povratna stopa na razini godine nije veća od 6%.Kad se od toga odbiju troškovi poslovanja, eventualne kreditne zaduženosti, ispada da je ostatak tek dobro došao dodatak na izvorne prihode. Od obiteljskog smještaja teško mogu živjeti cijele obitelji, ali uz taj dodatni prihod se može bolje živjeti.
Turizam je trenutno u velikoj krizi. Sve se mijenja. Zahtjevi turista, vrsta transporta, ciljevi putovanja bitno su drukčiji danas nego što su bili jučer. Moramo o tome razgovarati, razmjenjivati informacije i iskustva