Samoorganizacija Maloga Lošinja primjer ostalima
Turistička zajednica Maloga Lošinja prva je u Hrvatskoj, ne čekajući inertan sustav na razini države, razradila protokol postupanja u slučaju zaraze turista. Ovo neugodno pitanje do sada se zaobilazilo ili se samo šturo objašnjavalo kako će se gost javiti dežurnom epidemiologu. Kako će se razumjeti? Tko će i na koji način uzeti bris i postaviti dijagnozu? Gdje će gost boraviti za vrijeme izolacije? O čijem trošku? Što je s ostalim članovima obitelji? Što se događa s domaćinima u tom slučaju?
TZ grada Maloga Lošinja je u suradnji s lokalnom samoupravom, epidemiološkom službom, Crvenim križem i stožerom civilne zaštite razradila protokol postupanja u takvim, incidentnim situacijama.
Protokol omogućava brzu koordinaciju dežurnih službi u slučaju sumnje na zarazu ali i financijsku nadoknadu štete iznajmljivačima u slučaju produženog boravka gosta zbog samoizolacije.
Za tu namjenu otvoren je poseban komunikacijski kanal Visit Lošinj – ostanimo odgovorni. Na ovome se linku nalaze sve korisne informacije od same prijave gosta za ulazak u Republiku Hrvatsku preko pravila ponašanja u turističkom odredištu do postupaka u slučaju otkrivanja simptoma koji su karakteristični na zarazu virusom Covid – 19.
Upitnik i naputak
Gost kod kojega se pojave takvi simptomi (a oni su opisani), ispunjava jedan upitnik u kojega unosi sve potrebne informacije. Istovremeno ima naputak o nenapuštanja smještaja od njegove strane i od strane njegove pratnje. Također se preporučuje izbjegavanje fizičkog kontakta sa svim ostalim ljudima u objektu. Nakon toga gost putem telefona kontaktira svojeg domaćina koji tada preuzima komunikaciju s dežurnim epidemiologom i turističkom zajednicom Maloga Lošinja.
Turistička zajednica Maloga Lošinja tada preuzima koordinaciju oko zdravstvenog zbrinjavanja suspektnog pacijenta u KBC-u Rijeka. Pratnja pacijenta i domaćini ostaju u samoizolaciji do konačnog negativnog nalaza dvaju briseva pacijenta u razmaku od 48 sati.
Turistička zajednica preuzima na sebe organizaciju i trošak:
– Dezinfekcije objekta u suradnji s ovlaštenom tvrtkom
– Komunikaciju s ostalim gostima u objektu
– Pronalaženje alternativnog smještaja gostima koji imaju rezervaciju u terminu dok je objekt u samoizolaciji
– Pokrivanje troškova izgubljenih noćenja iznajmljivača
– Pokrivanje troškova smještaja i prehrane gosta u 14 dnevnoj samoizolaciji, u suradnji s Crvenim križem
– Komunikaciju s veleposlanstvom zemlje iz koje gost dolazi i s medijima u cilju izbjegavanja stigmatizacije gostiju, smještaja, domaćina i cijelog turističkog odredišta.
Jedinstveni primjer upravljanja destinacijom u kriznoj situaciji
Ovo je, koliko znamo, jedinstveni primjer pripreme turističkog odredišta za ponovni dolazak gostiju u situaciji još uvijek prisutne pandemije korona virusa. Nešto slično se očekivalo kao naputak ali i pomoć s viših razina javne vlasti, no na terenu nema „izvlačenja“ pa je TZ grada Maloga Lošinja „uzela stvar u svoje ruke“. Po onoj narodnoj – „bolje spriječiti – nego liječiti“ ovakav pristup koji je uključio sve dionike turizma u zajednici, gdje se je komuniciralo sa svima u više navrata kroz proteklih više od mjesec dana, zapravo čini osnovu dobre preventive.
Tek sada svi postaju svjesni mogućih rizika i puno ozbiljnije shvaćaju preporučene mjere socijalne distance i higijenske zaštite. Istovremeno stanovnici zajednici se osjećaju sigurnije, nisu prepušteni sami sebi. Jednako važno je da gosti koji razmatraju putovanje na godišnji odmor ovoga ljeta u prvom redu traže sigurnost. Gost želi znati što ga sve na putovanju čeka i što može očekivati u slučaju nenadane pojave bolesti.
Posebne pohvale direktoru TZ grada maloga Lošinja Daliboru Cvitkoviću i predsjednici turističke zajednice, gradonačelnici Ani Kučić. Pokazali su svojim primjerom što u praksi znači parola #OstanimoOdgovorni.