Četvrtak, 24 rujna, 2020

HTZ: Prva analiza turističke sezone 2020.

Statistički podaci Hrvatske turističke zajednice o turističkom prometu do 31.08. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice do konca kolovoza su ostvareni sljedeći rezultati fizičkog turističkog prometa: Od...
Više

    Najnovije objave

    Rezultati ankete!

    Prva Dantes anketa Anketu je popunilo 1669 ljudi, te imamo iznimno velik uzorak, što nam omogućava objektivne rezultate. To prvenstveno možemo zahvaliti svima vama koji...

    Europi prijete nova ograničenja putovanja zbog drugog vala Covida 19

    Europom se širi drugi val epidemije Covid 19 virusa Drugi val epidemije „zapljuskuje“ redom europske zemlje koje ponovo uvode restrikcije. Irska vlada je uvela mjere za...

    Dantes anketa – produžen rok

    Kad smo izradili anketu, nismo imali na temelju čega postaviti očekivanja. U ova 2 tjedna smo otkrili nekoliko spoznaja: 1. Iznajmljivači rado sudjeluju u anketi Odaziv...

    HTZ: Prva analiza turističke sezone 2020.

    Statistički podaci Hrvatske turističke zajednice o turističkom prometu do 31.08. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice do konca kolovoza su ostvareni sljedeći rezultati fizičkog turističkog prometa: Od...

    Novi luksuz kao najviša razina turističke ponude

    Luksuzni smještaj – novo značenje

    Na, sad već legendarnom, ITB kongresu u Berlinu 2017., jedna od najzanimljivijih hotelijerskih ali i uopće ugostiteljskih, domaćinskih, stručnih tema imala je naslov „Novi luksuz – što gosti očekuju?“

    Ljudi koji poznaju luksuzni turizam

    Moderator ovog panela bio je Marc Aeberhard, vlasnik „Luxury Hotel & Spa Management“ Ltd a ugledni gosti bili su Jilian Blackbeard, izvršna direktorica marketinga Nacionalne turističke organizacije Botswane – zemlje partnera ITB-a, zatim Hon. Maurice Loustau-Lalanne, ministar turizma Republike Seychelles, Samih Sawiris, predsjednik kompanije Orascom HD i Sergio Comino, direktor Jesolo International Club Camping.

    Razlikujemo raskoš od luksuza

    Raskoš u opremanju, biranju materijala, dizajniranju prostora, karakteristika je smještajnih objekta 20 stoljeća. Sjetimo se starih hotela, vila, restorana, brodova za kružna putovanja… Sve je imalo nekakav „aristokratski stil“.

    To ne čudi s obzirom na to da su prvi moderni turisti, kao i vlasnici vila za odmor, prije gotovo 200 godina zapravo bili – aristokrati. Nastankom masovnog turizma, osobito u drugoj polovici dvadesetog stoljeća, iz poratnog siromaštva stasao je srednji sloj željan te aristokratske raskoši.

    „Živjeti tjedan dana kao bogataš“, bila je želja većine ljudi. Ta se je raskoš odražavala u svemu – od obilnih porcija jela, preko dostupnosti „aristokratskim sportovima“ poput tenisa.

    Porast vrijednosti nematerijalnog – glavne značajke novog luksuza

    Porast vrijednosti nematerijalnoga, ekskluzivitet, mogućnost „incognito“ boravka, personalizirana usluga … to su novi trendovi u segmentu luksuznih putovanja. Luksuz se danas poima sasvim različito od donedavnog stanja stvari kada je luksuz bio drugo ime za raskoš.

    „Zlatna kada“ više nije simbol luksuza. Opća sigurnost, zdravstvena sigurnost vode prema odabiru smještaja u malim, dobro opremljenim objektima. Današnji luksuzni hotel ima prosječno deset soba.

    Traži se visoki stupanj socijalne odgovornosti, održivost prema prirodnom okruženju, korištenje autohtonih, lokalnih proizvoda, visoka estetika prostora, individualni pristup gostu, ugađanje željama gosta i razumijevanje njegovih potreba. Doručak dostupan u bilo koje dana, jedan je od primjera ovakvog pristupa.

    Gosti luksuznog segmenta traže slobodu dizajniranja dana i odmora. Gosti traže sasvim privatan doživljaj, kao da su jedini gosti svojemu domaćinu, traže poseban doživljaj kojega neće iskusiti nitko drugi.

    U Glamping segmentu je doticaj s prirodom element luksuza. Zaštićena priroda je postala sama po sebi luksuz. Doživljaj svijeta divljine na način koji ne ugrožava prirodni sustav, spada u segment luksuza.

    Botswana i Seychelles se trude biti destinacije novog luksuza

    Botswana je stavila pod zaštitu gotovo 40% prostora svoje zemlje u kojoj živi 1/3 svjetske populacije divljih pasa i 40% svjetske populacije slonova. U tim zaštićenim područjima je potpuno zabranjen lov i zemlja se je ubrzano počela promovirati kao „Wild life luxury“ destinacija.

    Seychelles, jedna od najegzotičnijih zemalja na svijetu, ima samo 400 km 2 kopnene površine i 1,4 milijuna km 2 morske površine. Zemlju čine ukupno 150 otoka. I tako oskudna kopnena površina je zaštićena tako da na 50% površine nema gradnje i taj prostor ima najviši stupanj zaštite. I morska površina se stavlja pod zaštitu kao vodeni nacionalni park, kojega za sada čini 30% od ukupne morske površine. Najveći hotel na Seychellima ima 25 soba, smještaja ima i u domaćinstvima ali gradnja većih hotelskih objekata nije moguća.

    Kako se čuva status luksuzne destinacije?

    Neke destinacije poput Venecije, nisu uspjele na vrijeme zaštititi interese lokalnog stanovništva, dapače, vezati ga uz Veneciju, pa tako danas u ovom gradu, po nekima pojmu luksuza, živi tek 5.000 stanovnika koji su suočeni s dnevnim prilivom 80.000 turista. U zlatno doba Venecije u gradu je živjelo 150.000 stanovnika a danas turisti gotovo da ne mogu vidjeti domicilno stanovništvo i doživjeti lokalnu atmosferu svakodnevnog života. S jedne strane se je Veneciji dogodio masovni turizam a s druge strane su narušena i pravila koja definiraju luksuzni segment turizma.

    Zbog turističke industrije masovnih putovanja i masivne zarade ispaštalo je domicilno stanovništvo i urušio se je sustav visoke vrijednosti – luksuz nestaje. Danas se luksuzni hoteli moraju dislocirati iz zona masovnih posjeta turista. Velika je graška ako se lokalno stanovništvo ne uključi u turističke tokove i ako se ne poštuju socio-ekonomske potrebe sredine.

    Strateška pauza – prilika za redefiniranje razvoja

    Naravno, korona kriza je zaustavila mnoge štetne procese. Dogodila se „strateška pauza“ u kojoj imamo priliku promisliti budući razvoj. Ova, sada već tri godina stara, predviđanja i analiza sve više dobivaju na vrijednosti.

    Imajuću u vidu ove trendove ne čudi što se je „privatni smještaj“ u USA pozicionirao odmah do segmenta luksuza. Očekivanja gostiju u oba slučaja su slična što se tiče slobode dizajna odmora, privatnosti, uključenja u lokalnu zajednicu, doživljaja lokalne kulture u najširem smislu…

    Luksuz je vrhunac posvećenosti gostu, kao individui ali na prijateljski, iskren način, na način kako bismo najboljem prijatelju predstavili svoj zavičaj poštujući ga kao čovjeka željnog mira, opuštanja, regeneracije duše i tijela, koji će doživjeti i zauvijek pamtiti svoj odmor kao nezaboravni doživljaj.

    Latest Posts

    Rezultati ankete!

    Prva Dantes anketa Anketu je popunilo 1669 ljudi, te imamo iznimno velik uzorak, što nam omogućava objektivne rezultate. To prvenstveno možemo zahvaliti svima vama koji...

    Europi prijete nova ograničenja putovanja zbog drugog vala Covida 19

    Europom se širi drugi val epidemije Covid 19 virusa Drugi val epidemije „zapljuskuje“ redom europske zemlje koje ponovo uvode restrikcije. Irska vlada je uvela mjere za...

    Dantes anketa – produžen rok

    Kad smo izradili anketu, nismo imali na temelju čega postaviti očekivanja. U ova 2 tjedna smo otkrili nekoliko spoznaja: 1. Iznajmljivači rado sudjeluju u anketi Odaziv...

    HTZ: Prva analiza turističke sezone 2020.

    Statistički podaci Hrvatske turističke zajednice o turističkom prometu do 31.08. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice do konca kolovoza su ostvareni sljedeći rezultati fizičkog turističkog prometa: Od...

    Ne propustite

    Europi prijete nova ograničenja putovanja zbog drugog vala Covida 19

    Europom se širi drugi val epidemije Covid 19 virusa Drugi val epidemije „zapljuskuje“ redom europske zemlje koje ponovo uvode restrikcije. Irska vlada je uvela mjere za...

    Dantes anketa – produžen rok

    Kad smo izradili anketu, nismo imali na temelju čega postaviti očekivanja. U ova 2 tjedna smo otkrili nekoliko spoznaja: 1. Iznajmljivači rado sudjeluju u anketi Odaziv...

    HTZ: Prva analiza turističke sezone 2020.

    Statistički podaci Hrvatske turističke zajednice o turističkom prometu do 31.08. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice do konca kolovoza su ostvareni sljedeći rezultati fizičkog turističkog prometa: Od...

    Turistička pristojba i članarina u 2020.

    Davanja za obiteljski smještaj u 2020. godini Ovih je dana na savjetovanje sa zainteresiranom javnošću upućen prijedlog Izmjena i dopuna Pravilnika o dopuni pravilnika o...

    Nova ministrica – nova nada za obiteljski smještaj?

    Očekivanja od Ministarstva turizma i sustava Hrvatske turističke zajednice Činjenica je da u protekle četiri godine obiteljski smještaj nije imao sreće s resornim ministarstvom. Sjetimo...

    Newsletter

    Ostanite u kontaktu i primajte najnovije savjete!