Petak, 7 kolovoza, 2020

Novi luksuz kao najviša razina turističke ponude

Luksuzni smještaj – novo značenje Na, sad već legendarnom, ITB kongresu u Berlinu 2017., jedna od najzanimljivijih hotelijerskih ali i uopće ugostiteljskih, domaćinskih, stručnih tema...
Više

    Najnovije objave

    Turistička pristojba i članarina se plaćaju bez obzira na promet

    Muke po pristojbama „Muke po pristojbama“ i dalje traju. Još smo u lipnju objavili kratku analizu povećanja nameta u 2020. godini i popusta koji su...

    Lago di Garda – primjer dobre prakse razvoja turističkih sadržaja

    Ovaj šest godina star tekst još uvijek je aktualan. Iz primjera dobre prakse možemo puno naučiti. Lago di Garda, Provincia di Verona Hrvatsku i Italiju dijeli...

    Cote d’Azur i Provansa – putujemo i učimo

    Cote d'Azur i Provansa u pet dana Jednog ljeta, u samoj samoj špici turističke sezone, kada svi koji drže do sebe imaju potrebe komentirati hrvatski...

    Novi luksuz kao najviša razina turističke ponude

    Luksuzni smještaj – novo značenje Na, sad već legendarnom, ITB kongresu u Berlinu 2017., jedna od najzanimljivijih hotelijerskih ali i uopće ugostiteljskih, domaćinskih, stručnih tema...

    Marketing: što sad napraviti?

    Da ne bi kretali od fundamenata, definicije marketinga, marketing mixa, 4P, SWOT analize i sličnih pojmova, složimo se da je marketing proces. Svaki proces zahtjeva vrijeme. Pitati se što možemo napraviti 1.6.2020. za sezonu 2020. je – nadobudno. Potrebno je znati da marketing, promocija i oglašavanje nisu istovjetni pojmovi. Cilj marketinga je prodaja, ali marketing je puno više od isključive prodaje (hard sell).

    Ne postoji univerzalno rješenje koje će svi čitatelji ovog članka moći odmah primijeniti i riješiti svoje probleme. Neki imate web stranice, dobre i loše, neki imate stranice i profile na društvenim mrežama, neki imate samo dobru volju.

    Svim iznajmljivačima bezuvjetno savjetujem da imaju web stranicu, međutim, ako ju još nemate, za ovo ljeto je prekasno. Nemojte ni počinjati taj proces u ovom trenutku, odgodite tu aktivnost za nakon sezone. Iznajmljivači kojima je advent glavna sezona još uvijek stignu, ali samo ako imaju adekvatna znanja što im je potrebno i kako će to koristiti. Web stranica nije kraj, nego tek početak online aktivnosti.

    Ako imate web stranicu, provjerite je li web stranica ažurna, kad ste nešto posljednji put objavili, te ako imate cijene i kalendare zauzeća na stranici – s posebnom pozornošću provjerite jesu li točni. Ako imate web stranicu na više jezika, potrebno je provjeriti za svaki jezik.

    Što morate napraviti ovog lipnja, inače kasnite za iduću sezonu? Fotografiranje!

    Većina aktivnosti za iduću sezonu može čekati. Puno stvari se može napraviti preko zime, ali nema lipanjskog sunca zimi. Kvalitetna fotografija je od neprocjenjive važnosti za iznajmljivanje. Interijeri se mogu fotografirati u svako doba godine, ali nemojte upasti u zamku: apartmani zimi nisu počišćeni, nije postavljena posteljina, nisu oprana stakla i često su apartmani zatrpani vanjskim garniturama i ostalim stvarima koje nemaju drugo mjesto. Jeste sigurni da želite raditi generalno čišćenje apartmana zimi i dvaput plaćati fotografa?

    Zašto dvaput? Interijeri se teoretski mogu fotografirati zimi, ali eksterijeri ne bi trebali. Sunce izgleda drugačije ljeti i zimi, te ako ne želite ostaviti dojam da se iznajmljuje nekretnina u Skandinaviji, već na Mediteranu, onda je potrebno prenijeti atmosferu. Solsticij je 22. lipnja, period od mjesec dana prije i poslije je savršeno vrijeme što se tiče sunca.

    Ako imate vegetacije pored kuće, uzmite u obzir kad će vrt biti u punoj sjaju. Fotografiranje objekta ćemo detaljno obraditi u nekoj od idućih tema, ali ako nemate kvalitetne fotografije od lani ili najkasnije preklani – nemojte čekati, čim prije dogovorite termin s kvalitetnim fotografom.

    Ako niste sigurni, možete nas pitati jesu li vaše fotografije kvalitetne, odnosno smatramo li fotografa kojeg želite angažirati dovoljno kvalitetnim. Da bi mogli ocijeniti fotografa, potreban je link na njegov portfolio. Ukoliko ste fotograf, slobodno se javite s linkom na portfolio. Moguće da ćemo napraviti listu preporučenih fotografa s lokacijom koju pokrivaju.

    Sezona 2020 – treba li vam marketing ili prodaja?

    Ukoliko imate web stranicu, provjerite je li web stranica ažurna, kad ste nešto posljednji put objavili, te ako imate cijene i kalendare zauzeća na stranici – s posebnom pozornošću provjerite jesu li točni. Ukoliko imate web stranicu na više jezika, potrebno je provjeriti za svaki jezik. Teško da ćete u ovom trenutku se moći posvetiti ozbiljnom marketingu, vrijeme je za prodaju. Onima koji su dosad bili aktivni u pretprodajnim aktivnostima će sad biti lakše prodavati.

    Izravna komunikacija

    Ako ste prošlih godina bili “mrav” i skupljali “zimnicu” u vidu kontakata postojećih gostiju, onda bi savjetovao da im se javite. Ne s direktnim pitanjem jesu li zainteresirani doći kod vas, već ljudski se javiti starim gostima, neki ih smatraju i prijateljima i popričati s njima. Kakva je situacija kod njih?

    Jesu li živi i zdravi, imaju li još uvijek svoj posao, mogu li uopće trenuntno raditi? Jesu li već morali iskoristiti stari i novi godišnji odmor? Puno je mogućih razloga zašto netko možda neće doći ove godine. Pristupite im ljudski, ne gledajte ih kao eure. Nastavite graditi odnos. Ako i neće doći ove godine, dogodine ćete ih svejedno dočekati raširenih ruku.

    Ako ste novi u iznajmljivanju ili niste gradili odnos s gostima – naučili ste nešto iz ove situacije i znate da je izgrađen odnos važan aspekt svakog posla.

    Online Travel Agencies (OTA)

    Turistički portali poput Booking.com, Airbnb, Expedia grupe (Expedia, HomeAway, TripAdvisor, Flipkey) su važan segment online prodaje i nema smisla ignorirati ih. Ukoliko koristite više od jednog, bit će vam potreban channel manager, softver koji brine o sinkronizaciji podataka. Od hrvatskih bi izdvojio Rentlio i MyRent.

    Prednost OTA je globalna raširenost tih platformi i činjenica da za prihvatljiv iznos mogu napraviti odlične rezultate. Negativna strana tih platformi je da odlično reagiraju na veliku potražnju, ali ne stvaraju interes, te ukoliko ne postoji potražnja, te platforme vam neće biti od koristi.

    Facebook grupe

    Facebook grupe osobno smatram modernom alternativom za nekadašnje rudnike. Vrlo težak, naporan i iscrpljujući psihički posao koji mnogima donosi rezultate, ali ima svoju veliku negativnu stranu. Bio sam uključen u preko 50 različitih Facebook grupi koje su bile zamišljene kao marketplace, mjesto gdje se susreću ponuda i potražnja. U jednom od idućih članaka ću napraviti listu svih grupa.

    Prednost Facebook grupa je što su besplatne (ako neke nisu – ignorirajte ih), što zaista imaju veliki doseg, te ako predano i pametno radite ćete ostvariti rezultate. Dodatna prednost je što nije potrebno financijsko ulaganje i veliko tehničko znanje da bi ih koristili.

    Prednosti Facebook grupa su ujedno i njihove mane. Svi se mogu vrlo jednostavno uključiti i to rade. Facebook grupe su stoga kakofonija različitih ponuda i možete očekivati neočekivano: da se na vašu ponudu nadoveže netko sa svojom ponudom, da razni lažni profili podcjenjuju i omalovažavaju vašu ponudu, pa do ponuda od kolega toliko niskih da nema poslovne računice. Zaista mislim da su to rudnici današnjeg doba.

    Oglasnici, agregatori, web katalozi

    Ako se pitate mogu li vam pomoći Njuškalo, Crno Jaje, Reklama u Češkoj ili Apartmanija odgovor je da su za neke rješenje problema, dok drugima nisu optimalna opcija i neće donijeti rješenje. Testirajte, pokušajte. Budite proaktivni! Kad ako ne sad? Međutim, budite u isto vrijeme oprezni. Postoji mnoštvo web kataloga koji vas žele uvrstiti u svoju ponudu i komuniciraju koliko posjetitelja imaju, ali ne spominju koliko rezervacija se ostvari na njihovoj platformi. Ako se i ostvari veliki broj, pogledajte koliko smještajnih jedinica imaju u ponudi, pa izračunajte koliko je to rezervacija po apartmanu. A i tad neki apartmani i neke lokacije rade bolje, neke lošije. Je li pitanje atraktivnosti lokacije ili je cijena jedini faktor? OTA-e će vam možda uzeti više novca, ali tek kad naprave rezultat, jednako kao i agregatori. S druge strane, oglasnici i web katalozi će se naplatiti od vas neovisno dal ćete vi tom suradnjom nešto zaraditi.

    Pravi digitalni marketing

    Turizam, odnosno kompletni eCommerce je ozbiljna svjetska industrija koja generira veliki novac. Ali, tu također postoji velika razlika između očekivanja i realnosti, a mogli bi ju svesti pod “koliko para, toliko muzike”. Je li realna cijena webstranice 1.000, 10.000, 50.000 ili 150.000 kuna i o čemu to ovisi? Slobodno nam javite vaše mišljenje.

    Iskreno vjerujem da svatko tko od turizma godišnje prihoduje 20 ili više tisuća eura godišnje bi trebao ići ka naprednoj vlastitoj web stranici/shopu, ali u isto vrijeme sam uvjeren da netko s jednim apartmanom ne može otplatiti početno ulaganje u webshop, te mu je jednostavna web stranica (web posjetnica) sasvim dovoljna.

    U svakom slučaju, današnji datum nije pravo vrijeme za početak ovih aktivnosti. Od jeseni ćemo detaljno pokriti ove teme. Ukoliko ste već daleko dogurali u ovom polju i imate nekih nedoumica, slobodno se javite s pitanjem ili zatražite savjet.

     

    Latest Posts

    Turistička pristojba i članarina se plaćaju bez obzira na promet

    Muke po pristojbama „Muke po pristojbama“ i dalje traju. Još smo u lipnju objavili kratku analizu povećanja nameta u 2020. godini i popusta koji su...

    Lago di Garda – primjer dobre prakse razvoja turističkih sadržaja

    Ovaj šest godina star tekst još uvijek je aktualan. Iz primjera dobre prakse možemo puno naučiti. Lago di Garda, Provincia di Verona Hrvatsku i Italiju dijeli...

    Cote d’Azur i Provansa – putujemo i učimo

    Cote d'Azur i Provansa u pet dana Jednog ljeta, u samoj samoj špici turističke sezone, kada svi koji drže do sebe imaju potrebe komentirati hrvatski...

    Novi luksuz kao najviša razina turističke ponude

    Luksuzni smještaj – novo značenje Na, sad već legendarnom, ITB kongresu u Berlinu 2017., jedna od najzanimljivijih hotelijerskih ali i uopće ugostiteljskih, domaćinskih, stručnih tema...

    Ne propustite

    Lago di Garda – primjer dobre prakse razvoja turističkih sadržaja

    Ovaj šest godina star tekst još uvijek je aktualan. Iz primjera dobre prakse možemo puno naučiti. Lago di Garda, Provincia di Verona Hrvatsku i Italiju dijeli...

    Cote d’Azur i Provansa – putujemo i učimo

    Cote d'Azur i Provansa u pet dana Jednog ljeta, u samoj samoj špici turističke sezone, kada svi koji drže do sebe imaju potrebe komentirati hrvatski...

    Novi luksuz kao najviša razina turističke ponude

    Luksuzni smještaj – novo značenje Na, sad već legendarnom, ITB kongresu u Berlinu 2017., jedna od najzanimljivijih hotelijerskih ali i uopće ugostiteljskih, domaćinskih, stručnih tema...

    KAKO ISTOVREMENO ČUVATI CIJENU I DATI POPUST ?

    Jednostavan smještaj za ekonomičnu ponudu Accor grupa je jedna od najvećih hotelskih grupacija na svijetu. Zapošljavaju 300.000 ljudi u 5.000 hotela u 110 zemalja. Imaju...

    TRI OSNOVNE RAZINE KVALITETE

    Tri osnovne razine kvalitete usluge u turizmu Gotovo kod svih proizvoda i usluga osnovno načelo marketinškog pristupa je kreiranje proizvoda za široku populaciju kupaca. To...

    Newsletter

    Ostanite u kontaktu i primajte najnovije savjete!