Već tjednima pozivamo odgovorne da daju jasne naputke kako se ponašati u kojoj situaciji. Trenutna situacija u Zadru se ne može smatrati neočekivanom, niti posebno alarmantnom. Svi kao papagaji već tjednima ponavljamo frazu novo normalno, pa evo nam prilike da u praksi primjenimo što to zapravo znači. Ako smo se svi skupa donekle opustili i zanemarili određene preporuke, sad je pravo vrijeme da se vratimo discipliniranom poštivanju, prevenciji i čuvanju zdravlja nas samih i ljudi u našem okruženju.
Preporuke koje treba uzeti za ozbiljno
U skladu s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, goste dočekujemo na sljedeći način:
– Kod prijema gostiju održavamo obavezan razmak od 1,5 m
– NE rukujemo se, u znak pozdrava uz osmjeh kimnemo glavom
– Ako ćemo uzeti osobne isprave u ruke onda obavezno nosimo rukavice
– Možemo zamoliti goste da nam podatke za prijavu pošalju putem Viber ili WhatsApp komunikacijskih aplikacija ili e mailom, na primjer
– Na ulazu u smještajni objekt goste treba dočekati dezinfekcijsko sredstvo za ruke i jednokratni papirnati ručnici
– Na ulazu u smještajni objekt, kraj sredstva za dezinfekciju ruku, treba biti i obavijest o pridržavanju mjera za sprečavanje širenja Covid 19 virusa.
-Kod odjave i plaćanja ako uzimamo novac od gosta obavezno nosimo rukavice, držimo se razmaka od 1,5 m ili nosimo zaštitnu masku
– Posebna napomena : STARIJE ČLANOVE DOMAĆINSTVA, ČLANOVE DOMAĆINSTVA S KRONIČNIM BOLESTIMA moramo zaštiti od kontakta s gostima. Oni se moraju potpuno izolirati od mogućeg kontakta.
– Ako gost zatraži od nas toplomjer, nakon upotreba ga moramo obavezno dezinficirati, toplomjer primiti uz upotrebu zaštitnih rukavica i zaštitne maske za jednokratnu upotrebu
– Na zahtjev gosta posredovati u kontaktu s dežurnim epidemiologom a u slučaju potrebe transporta gosta sa sumnjom na zarazu Covid 19 virusom, transport organizirati sa SANITETSKOM SLUŽBOM
NAPOMENA: Još uvijek očekujemo detaljna uputstva, protokol postupanja s pacijentom i protokol zbrinjavanja njegovih bliskih kontakata. Očekujemo i kontakte specijaliziranih tvrtki za dezinfekciju prostora kao i vremenski okvir u kojemu takav prostor treba biti slobodan od ljudi. Uz to, tu su još i ostala otvorena pitanja poput postupanja s ukućanima, ostalim gostima u kući, gostima koji trebaju doći u smještaj. Na tome se intenzivno radi pa je tako došla i opširna preporuka HZJZ po kojoj, između ostalog, sva briga oko zbrinjavanja Covid 19 pozitivnih turista i pratnje pada na jedinice lokalne samouprave.