Subota, 10 prosinca, 2022

Javni poziv za sudjelovanje na edukacijama iz područja održivog turizma i interpretacije baštine u okviru projekta EMOUNDERGROUNDS

Projekt EMOUNDERGORUNDS - EMOtional technologies for the cultural heritage valorization within transnational UNDERGROUNDS O PROJEKTU: Izazov EMOUNDERGROUNDS-a je dati konkretan doprinos valorizaciji iznimnog bogatstva i potencijala ciljanih kulturnih...
Više

    Najnovije objave

    EU donosi jedinstvenu regulaciju smještaja u domaćinstvu

    Europska komisija uređuje kratkoročne najmove Većina mjera iz Komisijinog prijedloga već postoji u Republici Hrvatskoj koja ima jedan od najuređenijih sustava kratkoročnog najma u Europskoj...

    ŠTO GOVORI ČELNI ČOVJEK NAJVEĆE HOTELSKE GRUPACIJE

    ACCOREOV POUČAK Accore grupa je najveća hotelijerska grupacija na svijetu koja zapošljava 230.000 ljudi u 5.300 hotela i 10.000 restorana i barova u 110 zemalja...

    „DANTESOVCI“ U NOVOJ SEZONI PREDAVANJA

    „Čovjek uči dok je živ“, stara je uzrečica. Mi učimo svakoga dana. U prirodi našeg posla je da čitamo stručne članke, slušamo predavanja iz...

    Javni poziv za sudjelovanje na edukacijama iz područja održivog turizma i interpretacije baštine u okviru projekta EMOUNDERGROUNDS

    Projekt EMOUNDERGORUNDS - EMOtional technologies for the cultural heritage valorization within transnational UNDERGROUNDS O PROJEKTU: Izazov EMOUNDERGROUNDS-a je dati konkretan doprinos valorizaciji iznimnog bogatstva i potencijala ciljanih kulturnih...

    Kako povećati prihod smještaja bez izgradnje dodatnih kapaciteta?

    Tri najčešće opcije

    Povećanje prihoda je tema koja posebno dolazi do izražaja kada se smanjuje volumen fizičkog prometa. U situaciji kada imamo manji broj dolazaka i noćenja razmišljamo na koji način možemo povećati prihod.

    Obično prva razmišljanja vode prema povećanju kvalitete osnovne usluge i to u smislu komfora i opreme smještaja. Borba za „zvjezdicu više“ podrazumijeva postizanje veće cijene prodaje smještaja. To opet iziskuje dodatna, ne mala ulaganja, često i rušenje postojećeg kapaciteta i izgradnju novog.

    Druga opcija je uključivanje dodatnih usluga u smještajni paket čime se može korigirati cijena na više. To mogu biti razni sadržaji po principu „all inclusive“ poput korištenja bicikala, kajaka, SUPova, garaže za automobil, motocikl, vlastiti bicikl, spremišta za daske za jedrenje, ronilačke opreme i slično.

    Treća opcija nudi prodaju dodatnih proizvoda. Tu dolazimo do spoja poljoprivrede i turizma kroz model OPGa.

    Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo

    Najkraća definicija OPGa je sljedeća: „OPG je kratica za obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo na kojem punoljetni članovi istog kućanstva obavljaju poljoprivrednu djelatnost, a po potrebi i dopunske djelatnosti, koristeći vlastite i unajmljene resurse.“

    Prema ovoj definiciji i prema Zakonu o obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, poljoprivredni resurs, odnosno proizvodna osnova mogu biti i unajmljeni i dislocirani od mjesta prebivališta obitelji koja se bavi poljoprivrednom proizvodnjom. Dapače, nositelj OPGa u Hrvatskoj može biti i stranac iz zemalja Eua i EEPa koji ima boravište u Hrvatskoj i vlasništvo ili zakup proizvodne osnove na području boravišta.

    Kao građani, fizičke osobe mogu imati registrirano iznajmljivanje i organiziranje smještaja turistima i registriranu dopunsku djelatnost u poljoprivredi kao OPG. Time stječu pravo prodaje proizvedenih poljoprivrednih proizvoda svojim gostima koji su smješteni u objektima u domaćinstvu.

    O modelu OPGa koji ima i mogućnost nadgradnje turističkim i ugostiteljskim uslugama pisat ćemo u idućem nastavku. Ovdje ćemo skrenuti pozornost na temu iz naslova.

    Radi lakšeg praćenja uzeti ćemo kao vrijednosnu jedinicu jedno noćenje. Prosječna cijena noćenja u domaćinstvu (samo noćenje, bez doručka) po osobi iznosi 20 eura ili 150 kuna. Znači kada računamo bruto prihod jedne smještajne jedinice za dvije osobe onda množimo prosječnu cijenu s dvije osobe i prosječnim brojem dana popunjenosti. To bi za 2020. izgledalo ovako. 20x2x50=2.000 eura ili 15.000 kuna. Pri tome smo ostvarili 100 noćenja.

    Noćenje i kilogrami / litri
    Ako broj noćenje pretvorimo u vrijednost nekog poljoprivrednog proizvoda kojega najčešće proizvodi jedno OPG onda imamo sljedeće veličine
    1 noćenje = 1 litra maslinovog ulja
    = 4 litre vina
    = 1 kg ovčjeg sira
    = 2 kg meda
    = 2 kg džema
    = 3 kg sušenih smokava
    = 3 kg češnjaka

    Listu proizvoda i prosječnih cijena nastavite sami. Ove ćemo navedene primjere preračunati u količine jednake vrijednosti od 100 ostvarenih turističkih noćenja.

    Noćenja kao mjerna jedinica
    Za dostizanje učinka od 100 noćenja i 15.000 kuna potrebno je proizvesti:
    Maslinovog ulja 100 litara
    Vina 400 litara
    Ovčjeg sira 100 kilograma
    Meda 200 kilograma
    Džema 200 kilograma
    Suhih smokava 300 kilograma
    Češnjaka 300 kilograma.

    Ako ste na primjer ostvarili 100 noćenja i proizveli 100 litara maslinovog ulja te ga prodali svojim gostima, učinak je isti kao da ste imali smještaj za 4 osobe . Time ste udvostručili prihode temeljem boravka turista u vašem smještaju.

    Računica
    Svatko mora naći svoju računicu. Što se tiče izgradnje smještaja, kod prosječne kategorije od 3 zvjezdice investicija se po postelji kreće od 20 do 30.000 eura. Neka prosjek bude 25.000 eura. Za dvokrevetni smještaj investicija iznosi 50.000 eura. Ta investicija prosječno donosi godišnji bruto povrat jednak prodaji 300 kilograma češnjaka, 200 kilograma meda itd. Treba zaista ispitati sve raspoložive resurse i izračunati da li se više isplati ulagati u još dva turistička kreveta ili obnoviti maslinik, posijati češnjak, osušit smokve koje nam padaju i propadaju?

    Nadamo se da smo vas zaintrigirali s ovom temom. Pratite nas i dalje.

    Latest Posts

    EU donosi jedinstvenu regulaciju smještaja u domaćinstvu

    Europska komisija uređuje kratkoročne najmove Većina mjera iz Komisijinog prijedloga već postoji u Republici Hrvatskoj koja ima jedan od najuređenijih sustava kratkoročnog najma u Europskoj...

    ŠTO GOVORI ČELNI ČOVJEK NAJVEĆE HOTELSKE GRUPACIJE

    ACCOREOV POUČAK Accore grupa je najveća hotelijerska grupacija na svijetu koja zapošljava 230.000 ljudi u 5.300 hotela i 10.000 restorana i barova u 110 zemalja...

    „DANTESOVCI“ U NOVOJ SEZONI PREDAVANJA

    „Čovjek uči dok je živ“, stara je uzrečica. Mi učimo svakoga dana. U prirodi našeg posla je da čitamo stručne članke, slušamo predavanja iz...

    Javni poziv za sudjelovanje na edukacijama iz područja održivog turizma i interpretacije baštine u okviru projekta EMOUNDERGROUNDS

    Projekt EMOUNDERGORUNDS - EMOtional technologies for the cultural heritage valorization within transnational UNDERGROUNDS O PROJEKTU: Izazov EMOUNDERGROUNDS-a je dati konkretan doprinos valorizaciji iznimnog bogatstva i potencijala ciljanih kulturnih...

    Ne propustite

    ŠTO GOVORI ČELNI ČOVJEK NAJVEĆE HOTELSKE GRUPACIJE

    ACCOREOV POUČAK Accore grupa je najveća hotelijerska grupacija na svijetu koja zapošljava 230.000 ljudi u 5.300 hotela i 10.000 restorana i barova u 110 zemalja...

    „DANTESOVCI“ U NOVOJ SEZONI PREDAVANJA

    „Čovjek uči dok je živ“, stara je uzrečica. Mi učimo svakoga dana. U prirodi našeg posla je da čitamo stručne članke, slušamo predavanja iz...

    Javni poziv za sudjelovanje na edukacijama iz područja održivog turizma i interpretacije baštine u okviru projekta EMOUNDERGROUNDS

    Projekt EMOUNDERGORUNDS - EMOtional technologies for the cultural heritage valorization within transnational UNDERGROUNDS O PROJEKTU: Izazov EMOUNDERGROUNDS-a je dati konkretan doprinos valorizaciji iznimnog bogatstva i potencijala ciljanih kulturnih...

    Želite formirati kamp odmorište, robinzonski turizam ili kamp u domaćinstvu ili na OPGu?

    Znate li proceduru? Od kuda početi? S obzirom na to da se prostornim planovima propisuju uvjeti za provedbu zahvata u prostoru, prije početka samog zahvata...

    KAKO ZAPOČETI S PRUŽANJEM UGOSTITELJSKIH USLUGA U DOMAĆINSTVU?

    Iz Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti: „Ugostiteljske usluge u domaćinstvu može pružati fizička osoba – građanin, odnosno iznajmljivač. Iznajmljivač se smatra državljanin Republike Hrvatske te državljani...

    Newsletter

    Ostanite u kontaktu i primajte najnovije savjete!