Petak, 5 ožujka, 2021

Kako povećati prihod smještaja bez izgradnje dodatnih kapaciteta? 3

U trećem se nastavku vraćamo na početak priče Ako se sjećate iz prvog nastavka, napomenuli smo da se građani, fizičke osobe mogu registrirati kao pružatelji...
Više

    Najnovije objave

    Explore the wonder nature

    Nature & Wildlife Upravo smo završili jedan od izazovnijih projekata u suradnji s tvrtkom Subjekt d.o.o. David i ja, pojačani kolegicom Smiljom prihvatili smo se izazova...

    Safe stay in Croatia – naljepnica koju morate imati

    Ministarstvo turizma je pokrenulo projekt označavanja pružatelja usluga u turizmu oznakom „safe stay“ . Ta oznaka garantira gostima da se njihovi domaćini pridržavaju propisanih...

    Ponavlja nam se 2020. ?

    Hoće li turistička sezona 2021. biti izvjesnija od prethodne ? Iako nije popularno sumnjati u brz oporavak turizma, činjenice govore da nas čeka još jedna...

    Kako povećati prihod smještaja bez izgradnje dodatnih kapaciteta? 3

    U trećem se nastavku vraćamo na početak priče Ako se sjećate iz prvog nastavka, napomenuli smo da se građani, fizičke osobe mogu registrirati kao pružatelji...

    Kako povećati prihod smještaja bez izgradnje dodatnih kapaciteta?

    Tri najčešće opcije

    Povećanje prihoda je tema koja posebno dolazi do izražaja kada se smanjuje volumen fizičkog prometa. U situaciji kada imamo manji broj dolazaka i noćenja razmišljamo na koji način možemo povećati prihod.

    Obično prva razmišljanja vode prema povećanju kvalitete osnovne usluge i to u smislu komfora i opreme smještaja. Borba za „zvjezdicu više“ podrazumijeva postizanje veće cijene prodaje smještaja. To opet iziskuje dodatna, ne mala ulaganja, često i rušenje postojećeg kapaciteta i izgradnju novog.

    Druga opcija je uključivanje dodatnih usluga u smještajni paket čime se može korigirati cijena na više. To mogu biti razni sadržaji po principu „all inclusive“ poput korištenja bicikala, kajaka, SUPova, garaže za automobil, motocikl, vlastiti bicikl, spremišta za daske za jedrenje, ronilačke opreme i slično.

    Treća opcija nudi prodaju dodatnih proizvoda. Tu dolazimo do spoja poljoprivrede i turizma kroz model OPGa.

    Obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo

    Najkraća definicija OPGa je sljedeća: „OPG je kratica za obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo na kojem punoljetni članovi istog kućanstva obavljaju poljoprivrednu djelatnost, a po potrebi i dopunske djelatnosti, koristeći vlastite i unajmljene resurse.“

    Prema ovoj definiciji i prema Zakonu o obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, poljoprivredni resurs, odnosno proizvodna osnova mogu biti i unajmljeni i dislocirani od mjesta prebivališta obitelji koja se bavi poljoprivrednom proizvodnjom. Dapače, nositelj OPGa u Hrvatskoj može biti i stranac iz zemalja Eua i EEPa koji ima boravište u Hrvatskoj i vlasništvo ili zakup proizvodne osnove na području boravišta.

    Kao građani, fizičke osobe mogu imati registrirano iznajmljivanje i organiziranje smještaja turistima i registriranu dopunsku djelatnost u poljoprivredi kao OPG. Time stječu pravo prodaje proizvedenih poljoprivrednih proizvoda svojim gostima koji su smješteni u objektima u domaćinstvu.

    O modelu OPGa koji ima i mogućnost nadgradnje turističkim i ugostiteljskim uslugama pisat ćemo u idućem nastavku. Ovdje ćemo skrenuti pozornost na temu iz naslova.

    Radi lakšeg praćenja uzeti ćemo kao vrijednosnu jedinicu jedno noćenje. Prosječna cijena noćenja u domaćinstvu (samo noćenje, bez doručka) po osobi iznosi 20 eura ili 150 kuna. Znači kada računamo bruto prihod jedne smještajne jedinice za dvije osobe onda množimo prosječnu cijenu s dvije osobe i prosječnim brojem dana popunjenosti. To bi za 2020. izgledalo ovako. 20x2x50=2.000 eura ili 15.000 kuna. Pri tome smo ostvarili 100 noćenja.

    Noćenje i kilogrami / litri
    Ako broj noćenje pretvorimo u vrijednost nekog poljoprivrednog proizvoda kojega najčešće proizvodi jedno OPG onda imamo sljedeće veličine
    1 noćenje = 1 litra maslinovog ulja
    = 4 litre vina
    = 1 kg ovčjeg sira
    = 2 kg meda
    = 2 kg džema
    = 3 kg sušenih smokava
    = 3 kg češnjaka

    Listu proizvoda i prosječnih cijena nastavite sami. Ove ćemo navedene primjere preračunati u količine jednake vrijednosti od 100 ostvarenih turističkih noćenja.

    Noćenja kao mjerna jedinica
    Za dostizanje učinka od 100 noćenja i 15.000 kuna potrebno je proizvesti:
    Maslinovog ulja 100 litara
    Vina 400 litara
    Ovčjeg sira 100 kilograma
    Meda 200 kilograma
    Džema 200 kilograma
    Suhih smokava 300 kilograma
    Češnjaka 300 kilograma.

    Ako ste na primjer ostvarili 100 noćenja i proizveli 100 litara maslinovog ulja te ga prodali svojim gostima, učinak je isti kao da ste imali smještaj za 4 osobe . Time ste udvostručili prihode temeljem boravka turista u vašem smještaju.

    Računica
    Svatko mora naći svoju računicu. Što se tiče izgradnje smještaja, kod prosječne kategorije od 3 zvjezdice investicija se po postelji kreće od 20 do 30.000 eura. Neka prosjek bude 25.000 eura. Za dvokrevetni smještaj investicija iznosi 50.000 eura. Ta investicija prosječno donosi godišnji bruto povrat jednak prodaji 300 kilograma češnjaka, 200 kilograma meda itd. Treba zaista ispitati sve raspoložive resurse i izračunati da li se više isplati ulagati u još dva turistička kreveta ili obnoviti maslinik, posijati češnjak, osušit smokve koje nam padaju i propadaju?

    Nadamo se da smo vas zaintrigirali s ovom temom. Pratite nas i dalje.

    Latest Posts

    Explore the wonder nature

    Nature & Wildlife Upravo smo završili jedan od izazovnijih projekata u suradnji s tvrtkom Subjekt d.o.o. David i ja, pojačani kolegicom Smiljom prihvatili smo se izazova...

    Safe stay in Croatia – naljepnica koju morate imati

    Ministarstvo turizma je pokrenulo projekt označavanja pružatelja usluga u turizmu oznakom „safe stay“ . Ta oznaka garantira gostima da se njihovi domaćini pridržavaju propisanih...

    Ponavlja nam se 2020. ?

    Hoće li turistička sezona 2021. biti izvjesnija od prethodne ? Iako nije popularno sumnjati u brz oporavak turizma, činjenice govore da nas čeka još jedna...

    Kako povećati prihod smještaja bez izgradnje dodatnih kapaciteta? 3

    U trećem se nastavku vraćamo na početak priče Ako se sjećate iz prvog nastavka, napomenuli smo da se građani, fizičke osobe mogu registrirati kao pružatelji...

    Ne propustite

    Safe stay in Croatia – naljepnica koju morate imati

    Ministarstvo turizma je pokrenulo projekt označavanja pružatelja usluga u turizmu oznakom „safe stay“ . Ta oznaka garantira gostima da se njihovi domaćini pridržavaju propisanih...

    Ponavlja nam se 2020. ?

    Hoće li turistička sezona 2021. biti izvjesnija od prethodne ? Iako nije popularno sumnjati u brz oporavak turizma, činjenice govore da nas čeka još jedna...

    Kako povećati prihod smještaja bez izgradnje dodatnih kapaciteta? 3

    U trećem se nastavku vraćamo na početak priče Ako se sjećate iz prvog nastavka, napomenuli smo da se građani, fizičke osobe mogu registrirati kao pružatelji...

    Kako povećati prihod smještaja bez izgradnje dodatnih kapaciteta 2.dio

    Već smo u prvom nastavku naveli mogućnost registracije dviju dopunskih djelatnosti koje nisu povezane jedna s drugom, organiziranje i iznajmljivanje smještaja turistima i OPG. Pored...

    Da li je obrazac T2 neophodan ?

    Zbrka koju je prouzročio zadani rok za predaju ispunjenog obrasca T2 poreznoj upravi otvorio je nekoliko pitanja. Koja je svrha obrasca T2? Ovaj obrazac sadrži rubrike...

    Newsletter

    Ostanite u kontaktu i primajte najnovije savjete!