Green Leaders by TripAdvisor
TripAdvisor, još uvijek vodeći savjetnik za putovanja u svijetu, razvio je posebnu oznaku za „zelene“ugostiteljske objekte.
Smještajni ugostiteljski objekti, hoteli, B&B koji žele imati oznaku Green leadera trebaju aplicirati za taj program kod TripAdvisora. Ispunjavanje određene razine uvjeta rangira objekt na neki od četiri stupnja oznake : broncu, srebro, zlato ili platinu. Razina statusa, pojednostavljeno rečeno, ovisi o što manjem negativnom utjecaju na okoliš.
Vrlo opširan upitnik Green Leadersa sadrži, između ostaloga, i sljedeća pitanja:
Snimanje potrošnje, planovi zbrinjavanja otpada, uštede energije, recikliranja
Treninzi osoblja
Informiranje gostiju o našim akcijama
Štedljivi kućanski aparati
Energetska efikasnost objekta
Recikliranje otpadne vode
Pametna tehnologija(senzori, ključevi …)
Zaštita objekta od pretjerane insolacije (drveće, pergole, folije, tende)
Solarno grijanje vode, geotermalne dizalice topline itd
Štedljivo trošenje vode
Uporaba organski uzgojenih namirnica
Dobava namirnica u krugu od 100 km
Uporaba papirnate konfekcije od recikliranog materijala
Ekološki prihvatljiva sredstva za čišćenje
Namještaj i podovi od ekološki prihvatljivih materijala, dobavljeni u krugu od 500 km
Nadopunjiva ambalaža za sapune i šampone
Kontrola proizvodnje otpada i poduzimanje mjera za smanjenje
Barem 25% otpada se reciklira
Reciklaža jestivog ulja, namještaja itd
Ekološko zbrinjavanje kontejnera s tintom, starih baterija, elektroničke opreme itd
Donacija ostataka namirnica, toaletne opreme, namještaja, elektroničke opreme i sl. karitativnim organizacijama barem kvartalno
Kompostiranje
Minimalna uporaba pesticida, korištenje alternativnih metoda
Ograničena uporaba pesticida, herbicida,kemikalija u održavanju okoliša
Barem 75% ukrasnih biljaka oko kuće autohtone vrste
Krov koji sakuplja kišnicu
Sakupljanje i uporaba kišnice
Traženje povratnih informacija od gostiju
Edukacija gostiju o svemu naprijed navedenom
Posjedovanje “zelenih markica kvalitete”: Leed, Green key,Green seal, Green globes, Travelife, Earth Check, Audobon, International Green Lodging, Sti, Step
Mjerenje emisije CO2
Stanica za punjenje e automobila udaljena do 2 km
Zašto je eko brand Green Leaders poželjan?
Podupiru ga drugi eko brandovi
www.unenvironment.org
https://www.usgbc.org/ …
Vidljiv je na TripAdvisoru – najutjecajnijem savjetniku za putovanja a konstantno raste broj ekološki svjesnih putnika. Raste i udio e-automobila u prodaji vozila. Sve je veći postotak putnika koji prakticiraju aktivan odmor u prirodi – ljubitelji prirode.
TripAdvisorovo istraživanje još 2015. je dalo rezultat da je 26% Europljana u toj godini izabralo jedno eko friendly motivima potaknuto putovanje. Čak 33% ispitanika je planiralo u sljedećih 12 mjeseci poduzeti takvo putovanje.Također pokazalo se je da jedan od 10 Europljana želi odsjesti u eko friendly hotelu na svom putovanju.
Evo nekih od primjera:
http://www.cataloniacaribbean.com/en/catalonia-hotels-resorts-in-mexico-achieve-the-platinum-level-as-greenleaders-in-tripadvisor
https://qbichotels.com/qbic-is-green/
„ U Qbic -u iskreno vjerujemo da smo ekološki hotel. To nije samo naš tipični marketinški pristup. Znamo da sve što radimo ima utjecaj negdje u nastavku, uključujući i naše goste. Želimo da taj utjecaj bude što blaži i manji: mali utjecaj na okoliš, a ne veliki udar. Mi smo GreenLeaders na platinastoj razini na TripAdvisoru.“
https://www.tripadvisor.com/GreenLeaders postaje smjerokaz za investicije u ugostiteljstvu prema „zelenom“, održivom smjeru.
Nedo Pinezić