Oznaka „bike friendly“ u marketinškom smislu znači label-markicu kvalitete koja postaje prepoznatljiva i privlačna kupcu, turistu. Label prerasta u brand kroz proces dokazivanja kvalitete na tržištu.
S godinama trajanja veće potražnje za uslugom koja nosi određeni znak, label, ta usluga postaje brand. Brand je, jednostavno rečeno, sinonim za veliko povjerenje kupaca prema nekom proizvodu ili usluzi.
Upravljanje navedenim procesom transformacije znaka, labela u brand izuzetno je važno. To je posao koji nikada ne prestaje. Ovako izgleda godišnji ciklus upravljanja brandom po mjesecima:
Siječanj, veljača: edukacija nositelja oznake
Siječanj, veljača, ožujak: nastupi na ciljanim cikloturističkim sajmovima, odnosno online B2B susretima pod jedinstvenim brandom
Veljača, ožujak, travanj : pojačana online promotivna kampanja cikloturističke destinacije
Svibanj, lipanj, srpanj, kolovoz, rujan – pojačana aktivnost na društvenim mrežama, stimuliranje objava samih cikloturista s destinacije na njihovim društvenim mrežama
Rujan, listopad, studeni – natječaj za pristupanje novih članova po svim segmentima „bike friendly“ branda,edukacija, evaluacija, sporazumi, dodjela oznaka
Listopad, studeni, prosinac – promocija novih sadržaja, usluga, staza
Posebne marketinške aktivnosti na jačanju vidljivosti branda
Od listopada do prosinca preporučljivo je sustavno organizirati promocije bicikala, biciklističke opreme u suradnji s proizvođačima na lokalitetima koji su dobro „pokriveni“ brendiranim uslugama za cikloturiste. Na taj se način postiže učinak privlačenja pozornosti specijalista za biciklizam koji prate novitete u industriji a onda „usput“ i nove biciklističke, cikloturističke destinacije.
Jednako značajan učinak imaju i aktivnosti „unutarnjeg marketinga“ kada se organiziraju druženja svih nositelja oznake u sklopu sportsko-rekreativno-humanitarnih biciklijada za domaće stanovništvo. Tako pripadnici lokalne zajednice postaju „ambasadori branda“.
Veliki doprinos boljoj vidljivosti branda mogu dati poznate ličnosti iz svijeta biciklističkog sporta ali i ostale poznate osobe koje imaju veliki broj pratitelja na društvenim mrežama. Oni tim putem mogu prenijeti svoje zadovoljstvo svime što su doživjeli na cikloturističkoj destinaciji. Tada se naglasak stavlja na brendirane objekte, od smještaja, ugostiteljskih objekata, turističkih agencija do servisno-prodajnih stanica.
Sve druge aktivnosti, poput organizacije međunarodnih biciklističkih utrka i slično, dobro su došle. Njihovo ostvarenje ovisit će o ukupnom financijskom potencijalu destinacije. Pri tome je preporučljivo udruživati sredstva među susjednim regijama i državama koje dijele isti brand cikloturizma.
Za kraj, važno je još jednom napomenuti da se biciklizam općenito dijeli na :
Ciklomobilnost – upotrebu bicikla u prometu (u to je uključena i rekreacija)
Biciklistički sport -cilj upotrebe bicikla je postizanje sportskog uspjeha
Cikloturizam – bicikl je transportno sredstvo za doživljaj na destinaciji.
Upravo zbog ovakve definicije cikoturizma potrebno je razvijati „bike friendly“ usluge za cikloturiste prema navedenim obaveznim elementima standarda.
Cijeli ovaj proces treba voditi destinacijska turistička organizacija, DMO ili TZ ili razvojna turistička agencija. Mi imamo iskustva u provođenju ovakvih projekata i možemo pomoći od početka do kraja.
Bitna je strateška odluka destinacije i određivanje nositelja aktivnosti a kasnije i upravljača novim turističkim proizvodom. Ovo posljednje je ključno. To može raditi samo komunalno trgovačko društvo za upravljanje destinacijom koje zna i smije koristiti sve marketinške metode uključivši i prodaju.
Ovime završavamo seriju od 7 nastavaka posvećenu razvoju cikloturizma i ostajemo otvoreni za sva vaša pitanja: dantesavjetovanje@gmail.com