Biciklizam općenito svrstavamo u tri skupine:
Ciklomobilnost
Biciklistički sport
Cikloturizam
Pojam cikloturizma najbolje objašnjava sljedeća definicija : Kod cikloturizma bicikl je transportno sredstvo za doživljaj na destinaciji.
Glavne ciljane skupine
Glavne ciljne skupine cikloturista su turisti koji kao transportno sredstvo za doživljaj na destinaciji koriste ove tri vrste bicikla :
– MTB (brdski, offroad bicikl)
– Trekking / urban (udoban gradski i međugradski bicikl potpuno opremljen svom opremom)
– cestovni / trkaći (sportski, ultra laki bicikl namijenjen brzoj vožnji isključivo po asfaltiranim cestama za promet motornih vozila i širokim biciklističkim stazama)
Prosječan MTB biciklist ima 33 godine i počinje aktivno voziti s 24
Cestovni biciklist ima prosječno 42 godine i počinje s 29
Trekking biciklist ima prosječno 51 godinu i počinje s 37.
MTB i cestovni biciklist uglavnom putuju i voze bicikle u muškim skupinama koje prate žene na kraćim dionicama ili na pedelec biciklima. Trekking / urban biciklisti putuju i voze bicikle u društvo partnera / partnerice i djece. U segmentu MTB i Trekking / urban bicikala sve su prisutniji pedelec bicikli.
Polazne osnove za razvoj “bike friendly” standarda
Sve navedene informacije važne su za razumijevanje potreba cikloturista koji dolaze pretežito iz urbanih sredina a koje imaju određenu razinu standarda ciklomobilnosti. To nam je ujedno i polazna osnova za definiranje „bike friendly“ standarda po najvažnijim grupama usluga što ih cikloturisti trebaju na svakom turističkom odredištu.
To su :
„Bike friendly smještaj“ („Bike & bed“)
„Bike friendly ugostiteljski objekti“ („Bike friendly energy station“)
„Bike friendly turističke agencije“ („Bike full service“)
„Bike friendly servisne stanice“ (Bike service station“)
(nastavlja se)