Što općine i gradovi moraju poduzeti za razvoj ciklomobilnosti svojih građana i za potporu razvoju cikloturizma ?
European Cyclist Federation (ECF) dijeli razinu ciklomobilnosti u općinama i gradovima u tri kategorije :
Starters, climbers i champions
Starters – općine koje su započele s bazičnim pripremama za ciklomobilnost (imaju radne grupe, osobe zadužene za razvoj ciklomobilnosti, počele su razvijati biciklističke staze itd)
Climber- ove sredine već imaju razrađenu strategiju ciklomobilnosti. Postoje posebne radne grupe za razvoj ciklomobilnosti (kao specijalizirane firme za izgradnju biciklističke infrastrukture)
Champion – imaju dobro razvijen modalni sustav prijevoza koji zauzima 25% ukupnog prometa.
Ciklomobilnost u ovim sredinama uživa snažnu društvenu i institucionalnu podršku. Stalno se uči na primjerima najbolje prakse a u ciklomobilni razvoj se uključuju svi važni dijelovi društva, poput vjerskih zajednica, raznih udruženja, školstva itd.
Što čini komunalni standard ciklomobilnosti ?
Osnovu komunalne infrastrukture čine od ostalog prometa izdvojene biciklističke i kombinirane, pješačko-biciklističke staze.
Servisne usluge za bicikliste čine:
-mobilna navigacija, rute planer
-leasing za bicikle
– automati za prodaju zračnica, samoposlužne servisne stanice , praonice bicikala, kompresori za pumpanje pneumatika…
-služba dostave bicikla i dijelova, posebna mjesta za čuvanje prtljage i stvari
-stanice za punjenje baterija pedeleca
-prevoženje bicikala transportnim sredstvima javnoga prijevoza
-sustav brze prijave oštećenja na biciklističkim stazama (preko aplikacije na mob. telefonu)
-sustavno označavanje biciklističkih staza i ruta, lako čitljivi, unificirani smjerokazi
-biciklistička parkirališta s ostalim servisnim uslugama
(NASTAVLJA SE)