Medijski rat za turizam
Ovih dana svjedočimo povećanom intenzitetu negativnih objava o Hrvatskoj u austrijskim i njemačkim medijima. Dio je to kampanje koju smo očekivali. Turizam je važan svakoj zemlji, bez obzira na razvijenost. Turistička putovanja doprinose razvoju manjih, ruralnih sredina. Turisti najviše putuju iz urbanih aglomeracija prema ruralnoj periferiji i tamo troše svoj dohodak. Time pomažu ravnomjernijoj raspodjeli dohotka i ostanku i opstanku stanovništva u krajevima bez značajnije industrije ali s prirodnim i kulturnim predispozicijama za provođenje slobodnog vremena.
Borba za svakog gosta
Borba za svakog gosta je nemilosrdna, ne biraju se sredstva. „Vreba“ se svaka nespretna objava konkurencije, svaka greška domaćina i od nje se producira negativna vijest. Jednom je to u plićak zalutali morski pas, drugi puta loš mjenjački kurs ili naplata prirodne hladovine na privatnoj parceli, povećanje broja oboljelih od Covida 19 dobar je razlog za loše vijesti.
Nema ljutnje
Ljutnja i neprijateljski stav prema naciji čiji mediji pišu loše vijesti o nama, ne pomažu. Dapače, to je, u neku ruku, očekivani dodatni učinak medijskog rata. Moramo shvatiti da se svatko bori za svoj dio kolača. I mi smo u istoj poziciji. Dapače, mogli bismo puno više koristiti pozitivne dojmove naših vjernih gostiju i zamoliti ih da to podijele na svojim i našim društvenim mrežama. Na svako lošu vijest možemo objaviti desetke dobrih, pozitivnih. Ljutnja ne pomaže, ali naš angažman kod vjernih gostiju može pomoći. Samo molba da objave svoje pozitivne utiske na društvenim mrežama.
Stari promidžbeni obrazac je „out“
Ove godine milijuni kuna potrošenih u objavu režiranih lijepih kadrova obale i otoka, s nasmijanim glumcima u prvome planu – „u more je bačen“ novac. Sada se traži autentično svjedočenje u realnom vremenu. Pravi ugostitelji, domaćini, njihovi gosti i pozitivne poruke stvaraju dojam iskrenosti. Najviše vjerujemo svojoj rodbini, prijateljima, najbližima koji nam prenose iz prve ruke neko iskustvo.
Takvih iskustava i svjedočenja nam treba što više. Naravno kada bi Hrvatska turistička zajednica otvorila takav komunikacijski kanal i pozvala goste i domaćine da se uključe te takve, nerežirane informacije dnevno dijelila domaćim i stranim medijima, bio bi to pravi potez. Isto bi se moglo napraviti i pri regionalnim turističkim zajednicama. U međuvremenu svatko od nas je pozvan da učini što može vlastitim snagama.
Bitno je kakve informacije šaljemo u svijet. Bilo bi dobro da se svatko od nas potrudi preko svojih gostiju, prijatelja, objaviti pozitivne vijesti, fotografije, komentare gostiju.