Nedjelja, 2 listopada, 2022

Sudjelovali smo na 8. Forumu obiteljskog smještaja Istarske županije

U organizaciji Hrvatske gospodarske komore, županijske komore Pula i Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula održan je 8. FOS u subotu 02. 04....
Više

    Najnovije objave

    Želite formirati kamp odmorište, robinzonski turizam ili kamp u domaćinstvu ili na OPGu?

    Znate li proceduru? Od kuda početi? S obzirom na to da se prostornim planovima propisuju uvjeti za provedbu zahvata u prostoru, prije početka samog zahvata...

    KAKO ZAPOČETI S PRUŽANJEM UGOSTITELJSKIH USLUGA U DOMAĆINSTVU?

    Iz Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti: „Ugostiteljske usluge u domaćinstvu može pružati fizička osoba – građanin, odnosno iznajmljivač. Iznajmljivač se smatra državljanin Republike Hrvatske te državljani...

    Ugostiteljske usluge u domaćinstvu – fiskalne obaveze iznajmljivača

    Koje posebne obaveze moraju plaćati iznajmljivači? Turistička pristojba Paušalni porez na dohodak za iznajmljivače Turistička članarina PDV na proviziju stranih posrednika (ako se koriste...

    Sudjelovali smo na 8. Forumu obiteljskog smještaja Istarske županije

    U organizaciji Hrvatske gospodarske komore, županijske komore Pula i Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula održan je 8. FOS u subotu 02. 04....

    Neizvjesna sezona

    Kod prognoze za nastupajuću glavnu turističku sezonu dovoljno je upotrijebiti jednu riječ – neizvjesnost.

    Virus je brži od cjepiva

    U Hrvatskoj, zemljama u okruženju, na glavnim emitivnim tržištima pandemija mutiranog Covid 19 virusa u uzlaznoj je putanji. Pored već poznatih britanskog, južnoafričkog, brazilskog soja, javljaju se i kombinacije ovih sojeva. Svaka nova mutacija ujedno je i zaraznija. Virus se prilagođava preživljavanju puno brže od europskih obrambenih mehanizama. Dok god postoji mogućnost „preskakanja“ virusa s jednog čovjeka na više njih, virus je u prednosti.

    Gdje smo zakazali?

    Kad pogledamo stanje na dalekom istoku, vidimo da se u Europi ni jedna učinkovita mjera nije primijenila tako da bi donijela rezultat kao u tom dijelu svijeta. U čemu je tajna uspjeha stavljanja epidemije pod kontrolu i bez cjepiva? „Tajna“ je u masovnim testiranjima i prijavama osobnih podataka na svakom ulazu gdje se okuplja više ljudi. Tako u Kini, na primjer, kod ulaska u restoran, teretanu, neki drugi zatvoreni prostor ili mjesto na otvorenom s više ljudi, putem mobilnog uređaja svaki posjetitelj pokazuje svoje osobno stanje i ostavlja kontakt. Ako se dogodi da je neto od posjetitelja nakon par dana postao pozitivan, svi se ostali posjetitelji pozivaju na testiranje. Testiranja su besplatna i dostupna u kvartu prebivališta. Naravno da izbjegavanje ovih postupaka nije moguće zbog oštrih sankcija, no ljudi ih prihvaćaju svjesni situacije s početka pandemije. U Europi se nije nastavilo s istom praksom nakon što su u početku pandemije primijenjene iste metode potpunog zatvaranja kao i na dalekom istoku.

    Tajvan najbolji primjer svladavanja pandemije

    Tajvan sa svojih 24 milijuna stanovnika, „pred vratima“ glavnog izvora zaraze, školski je primjer upravljanja krizom. Lekciju su naučili još 2002. i 2003. kad su bili suočeni s epidemijom SARSA. Tajvanci su tada osnovali Centar za pandemijske situacije. Zato su pravodobno reagirali, uveli strogu kontrolu ulaska u zemlju i energično krenuli u zaustavljanje širenja zaraze. U početku pandemije svugdje se je mjerila temperatura i ljudi su upućivani u samoizolaciju taksijem te su dobili na korištenje „epidemiološki mobitel“ od kojega su nisu smjeli odvajati. Kazne za kršenje samoizolacije iznosile su i do 33.000 usd. Nošenje maski u situaciji kad se ne može držati dovoljan razmak od ljudi na otvorenom i zatvorenom je obavezno ali i opće prihvaćeno pravilo. Dezinfekcijska sredstva su sveprisutna, sve se dezinficira ali se život odvija normalno.

    Europljani ne bi stroge mjere

    Europljani zaziru od strogih mjera, uzdaju se u cijepljenje. Međutim plan s brzim, masovnim cijepljenjem je propao. Ako se zna da ukupna prokuženost stanovništva mora dostići 80% populacije da bi se zaustavila epidemija, što uključuje one koji su preboljeli i one koji su cijepljeni, a da su ti postoci u prosjeku još uvijek vrlo niski u europskim zemljama, bliža budućnost ne izgleda sjajno.

    Protokoli za prelazak državnih granica također još uvijek nisu usuglašeni a „Covid putovnica“ je, izgleda, samo spin za odvraćanje pozornosti od glavnog problema. Na testiranju se inzistira i kod putnika koji su cijepljeni kao i kod onih koji su preboljeli Coronu. Ta testiranja moraju biti napravljena s opće prihvaćenim testovima a to su PCR testovi. Cijena ovih testova iznosi prosječno 100 eura i ona je glavni „kamen spoticanja“.

    Na jednom putovanju potrebno je prema sadašnjem stanju napraviti najmanja dva do tri testiranja po osobi. Ako putnik na povratku s putovanja na testiranju bude pozitivan, tada odlazi u izolaciju, ne može raditi i još se jednom mora testirati nakon odrađene izolacije. To su veliki troškovi i gubitci prihoda. Ako pak putnik putuje kroz više država zrakoplovom, na primjer, može se dogoditi da se pri svakom iskrcavanju i ukrcavanju također mora testirati. To je slučaj kada bi potvrda o testiranju trebala vrijediti u granicama od 72 sata svugdje jednako. Protokom vremena od 72 sata testiranje opet postaje obavezno.

    Znači ključ je u jeftinim i lako dostupnim testovima. Cijena validnih testova ne bi smjela prelaziti 20-30 eura. To je prioritet za pokretanje putovanja.

    Status „zelenog turističkog odredišta“

    Turistička odredišta koja računaju na dolaske stranih i domaćih turista trebaju se „dovesti u red“. Jedina prava promidžbena poruka je ona o postizanju statusa „zelene“ regije. I tada vrijede pravila ponašanja, kao i u Tajvanu, vezano na distancu, nošenje maski, dezinfekciju. Nema alternative ovakvom putu jer će cjepiva „učiniti svoje“ tek najranije na jesen ove godine, odnosno vrlo vjerojatno za iduću sezonu 2022.

    Vrijeme istječe

    Vrijeme prolazi, glavna turistička sezona se bliži a naša pozicija je sada višestruko lošija od situacije prošle godine u isto vrijeme. Što ćemo učiniti ? Kako ćemo se ponašati ? Imamo li jasan cilj i plan ? Očekujemo odgovore …

    Nedopinezic.com

    Latest Posts

    Želite formirati kamp odmorište, robinzonski turizam ili kamp u domaćinstvu ili na OPGu?

    Znate li proceduru? Od kuda početi? S obzirom na to da se prostornim planovima propisuju uvjeti za provedbu zahvata u prostoru, prije početka samog zahvata...

    KAKO ZAPOČETI S PRUŽANJEM UGOSTITELJSKIH USLUGA U DOMAĆINSTVU?

    Iz Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti: „Ugostiteljske usluge u domaćinstvu može pružati fizička osoba – građanin, odnosno iznajmljivač. Iznajmljivač se smatra državljanin Republike Hrvatske te državljani...

    Ugostiteljske usluge u domaćinstvu – fiskalne obaveze iznajmljivača

    Koje posebne obaveze moraju plaćati iznajmljivači? Turistička pristojba Paušalni porez na dohodak za iznajmljivače Turistička članarina PDV na proviziju stranih posrednika (ako se koriste...

    Sudjelovali smo na 8. Forumu obiteljskog smještaja Istarske županije

    U organizaciji Hrvatske gospodarske komore, županijske komore Pula i Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula održan je 8. FOS u subotu 02. 04....

    Ne propustite

    KAKO ZAPOČETI S PRUŽANJEM UGOSTITELJSKIH USLUGA U DOMAĆINSTVU?

    Iz Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti: „Ugostiteljske usluge u domaćinstvu može pružati fizička osoba – građanin, odnosno iznajmljivač. Iznajmljivač se smatra državljanin Republike Hrvatske te državljani...

    Ugostiteljske usluge u domaćinstvu – fiskalne obaveze iznajmljivača

    Koje posebne obaveze moraju plaćati iznajmljivači? Turistička pristojba Paušalni porez na dohodak za iznajmljivače Turistička članarina PDV na proviziju stranih posrednika (ako se koriste...

    Sudjelovali smo na 8. Forumu obiteljskog smještaja Istarske županije

    U organizaciji Hrvatske gospodarske komore, županijske komore Pula i Škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula održan je 8. FOS u subotu 02. 04....

    Nacionalni plan oporavka i otpornosti i digitalni marketing u Malinskoj

    U Malinskoj održana prezentacija NPOOa i uvoda u digitalni marketing U suradnji s Općinom Malinska – Dubašnica  održana je 18.3. u Općinskoj vijećnici prezentacija o...

    Pratite naše webinare

    Novi trendovi u turizmu – kako razvijati turističku ponudu? U suradnji s turističkim zajednicama na Kvarneru uključili smo se u ciklus predavanja za iznajmljivače. Za...

    Newsletter

    Ostanite u kontaktu i primajte najnovije savjete!